dc.contributor.advisor | İnal, Sevim | |
dc.contributor.author | Eroğlu, Ayşenur Yıldırım | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:21Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:21Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8ri41sdTpEc-asBWvJuySdIFTl0qLhdR1rWiqPuIYKWw6 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5174 | |
dc.description.abstract | Günümüzde küresel ekolojik sorunlar temel insan haklarıyla ilişkili sorunlar olarak görülmektedir. Gündelik yaşamda çok daha hissedilir hale gelen çevre sorunlarıyla mücadelede başarılı olunabilmesi için çevresel bilgi ve farkındalık düzeylerinin arttırılması ve olumlu çevresel tutum ve davranışların geliştirilmesi gerekmektedir. Bu açıdan her düzeyde eğitim kademesinde çevre eğitiminin ya da çevre konularının öğrenim sürecine dahil edilmesi konusunda ortak bir kabul bulunmaktadır. Dil sınıfları küresel ve çevre konularının dahil edilebileceği en pratik öğrenim alanları olarak görülmektedir. Dil öğretmenleri öğrencilerinin yalnızca dil becerilerini geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda öğrencilerine hem yerel hem de küresel anlamda daha bilinçli vatandaşlar olma fırsatı sunabilmektedir. İngilizce öğretiminin çevre gibi önemli küresel sorunlarla ilişkilendirilmesi yalnızca öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeyi değil, aynı zamanda onlara yaşamlarını ve refahlarını ilgilendiren her konuda farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın amacı yabancı dil hazırlık sınıflarında İngilizce dil öğreniminde çevresel konuların mevcudiyetinin hazırlık sınıfı öğrencilerinin çevresel tutum ve davranışlarına olan etkisini analiz etmektir. Çalışmada ayrıca ingilizce hazırlık sınıfı öğretim görevlilerinin dil öğrenim sürecine çevresel konularının dahil edilmesi konusundaki görüşlerinin ve deneyimlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada hem nicel hem de nitel veri toplama yöntemleri benimsenmiştir. Nicel yöntem kapsamında üniversitede eğitim gören 562 İngilizce Hazırlık sınıfı öğrencisiyle anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket demografik bilgilerle birlikte çevresel konuların mevcudiyeti, çevresel tutum ve çevresel davranış ölçeklerinden oluşmuştur. Nitel araştırma kapsamında ise 20 İngilizce hazırlık sınıfı hocasına çevrimiçi ortamda açık uçlu sorular gönderilmiştir. Nicel verilerde yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak ÇKM, ÇT ve ÇD ölçekleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Nitel verilerde ise öğretim görevlilerinin verdiği cevaplar farklı temalar altında kodlanmış, benzer ve dikkat çeken temalar şeklinde kategorileştirilmiştir. Çalışmada elde edilen en önemli nicel bulgu yabancı dil dersinde çevre konularının daha fazla yer almasının doğrudan çevresel tutum ve çevresel davranışı olumlu yönde etkilediğidir. Yapısal eşitlik modeli sonuçlarına göre çevresel tutumlar, çevresel davranışları doğrudan ve olumlu yönde etkilemektedir. Aynı zamanda, çevresel konuların mevcudiyeti, çevresel davranışı dolaylı olarak ve olumlu yönde etkilemektedir. Çalışmada elde edilen nitel bulgu ise öğretim görevlilerinin dil sınıfında çevre konularını dahil etmesiyle öğrencilerin dil becerileri ile çevre farkındalıklarının artması ve eleştirel düşünme pratikleri sergilemeleridir. Çalışmada ayrıca öğretim görevlileri tarafından dil sınıflarında ders kitaplarının ve yardımcı materyallerinin çevre konularına yeterli düzeyde yer verilmediği ve çevre konularının dahil edilmesinde müfredat, zaman, çevresel bilgininin zayıflığı gibi konuların olduğu belirtilmiştir. Bu çalışma dil sınıflarında çevresel konularının daha fazla dahil edilmesiyle öğrencilerin çevre konularında daha aktif ve sorumluluk sahibi bireyler olabileceklerini ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Environmental concerns such as climate crisis, global warming, different types of pollution have recently become more noticeable in individuals' daily life. Increasing the individuals' awareness of environmental problems and encouraging participation in combating environmental problems is an essential issue. Having a vital role in influencing and transforming the actions of individuals by providing them with knowledge and skills, education can also help individuals gain awareness of environmental problems and lead to changes in their attitudes and behavior. Particularly, language classrooms are considered the most practical learning spaces where global issues can be incorporated. Linking English language teaching to global issues, such as environmental concerns, not only enables learners to learn a new language, but also contributes to raising awareness of all the issues that concern their well-being. Quantitative and qualitative methods were employed in this study. In the quantitative method, a questionnaire was applied to 562 English Preparatory School students at a state university in Türkiye. The questionnaire consisted of demographic information and three scales, namely presence of environmental issues (PEIs) scale, environmental attitude (EA) scale, and environmental behavior (EB) scale. In the qualitative research, open-ended questions were sent to 20 English preparatory class instructors online. In the analysis of quantitative data, a structural equation model was used. In the analysis of qualitative data, instructors' responses were categorized under common themes and interpreted in line with the relevant literature. Within the scope of the research, it was found that existence of more environmental topics in English language classes directly affect environmental attitudes and environmental behavior positively. According to the model results, environmental attitudes affect environmental behavior directly and positively. In addition, the presence of environmental topics indirectly and positively affects environmental behavior. Another important finding of the study is the instructors' positive views on the inclusion of environmental issues in language classes. According to the responses of the participant instructors, teaching English with an environmental focus can increase students' linguistic and cognitive skills as well as improve their critical thinking practices and environmental awareness. However, they reported that the textbooks and supplementary materials used in the English Preparatory Programme are insufficient in terms of environmental topics. In addition, the most faced limitations were reported to be related to curriculum, time, and environmental knowledge. The study reveals that with more inclusion of environmental issues in language classes, students can become more active and responsible individuals, contributing to a "greener and more suitable" world. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Greening language classrooms: The eco-perceptions of efl students and instructors at a preparatory school of a public university in Türkiye | en_US |
dc.title.alternative | Türkiye'de bir devlet üniversitesindeki ingilizce hazirlik öğrencilerinin ve öğretim görevlilerinin yeşil dil siniflari bağlaminda çevre algilari | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 141 | en_US |
dc.institutionauthor | Eroğlu, Ayşenur Yıldırım | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 806445 | en_US |