An investigation into pre-service English teachers' motivation, efficacy and conceptions about teaching and learning in the Turkish context
Abstract
Başarılı bir eğitim sistemi birtakım unsurların etkileşimi ile sağlanabilir. Bu etkileşimin merkezinde eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde aktif rol oynayan öğretmenler yer almaktadır. Eğitimde nitelikli öğretmen yetiştirme ve öğretmen profesyonelizminin geliştirilmesi bu bağlamda üzerinde en çok durulan ve tartışılan konuların başında gelmektedir. Bu süreçte öğretmen eğitimi ve öğretiminin öğrenciler üzerindeki etkisini sorgulaması gerekir. Aslında, iyi öğretmenleri bulmak ve anlamak, eğitimin çok ötesinde, her zaman merak uyandıran bir araştırma konusu olmuştur. Bu çalışmanın amacı, öğrenci-öğretmenlerin "iyi" eğitim kalitesi algılarını sınıf düzeyi değişkenine göre incelemektir. Bu çalışmada dört farklı ölçek kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının yüksek motivasyon ve öz-yeterlilik seviyelerine sahip olduğu, gelenekseldense yapılandırmacı bakış açısına sahip oldukları bulunmuştur. Özyeterlilik ve motivasyonun birbirlerini etkiledikleri ayrıca geleneksel bakış açısı ve özyeterlilik arasında pozitif yönde bir etki olduğu bulunmuştur. 1. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının geleneksel bakış açılarında ise önemli bir farklılık olduğu bulunmuştur. A successful education system can be achieved by the interaction of some elements. At the center of this interaction are teachers who play an active role in the execution of educational activities. The training of qualified teachers and the development of teacher professionalism in education are among the most emphasized and discussed issues in this context. In this process, it is necessary to question the impact of teacher education and training on students. In fact, finding and understanding good teachers has always been an intriguing research topic, far beyond education. The aim of this study is to examine the perceptions of "good" education quality of students-teachers according to the grade level variable. Four different scales were used in this study. As a result of the study, it was found that pre-service teachers have high levels of motivation and self-efficacy, and they have constructivist conceptions rather than traditional conceptions. It has been found that selfefficacy and motivation affect each other and there is a positive effect between traditional perspective and self-efficacy of pre-service teachers. It was found that there is a significant difference in the traditional perspectives of 1st and 4th grade teacher candidates.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUWQwzUNraatb3LuOWDDvtPyu84GpDiJiCAUDB6knik4Bhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5170