Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGeçgel, Hulusi
dc.contributor.authorDikçal, Nuriye Nazik
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:17Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShkopuGJwZRg5z7NC9AHeWXYFbKPWfi_TyqU_n-ebYQZz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5148
dc.description.abstractBu çalışmada yurt içi ve yurt dışında görev yapan Türkçe öğretmenlerinin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaştıkları problemler üzerine görüş ve düşünceleri incelenmiştir. Yapılan çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan "anlatı araştırması" yöntemi kullanılmıştır. Anlatı araştırmasında temel hedef, anlatısı yapılan bireylerin tecrübelerine ilişkin ürettikleri öykülerin incelenmesidir. Katılımcıların yabancılara Türkçe öğretiminde yaşadıkları güçlüklerin detaylı incelenebilmesi için bu yöntem seçilmiştir. Yurt içi ve yurt dışında çalışan veya çalışmış olan katılımcıların 6'sı erkek, 4'ü kadındır. Yarı yapılandırılmış görüşme formuyla çalışmanın verileri elde edilmiştir. Araştırmaya katılan on öğretmene yönlendirilen sorular ışığında Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi sürecinde karşılaşılan problemler incelenmiştir. Araştırmada; "yabancılara Türkçe öğretiminde öğretmenlerin kendilerini yeterli görme düşünceleri, yabancı dil öğretiminde alfabe eğitiminde karşılaşılan güçlükler, dört temel becerinin kazandırılmasında en çok zorlanılanlar" ana sorular olarak belirlenmiştir. Bunların haricinde "yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan materyaller, öğrenicilerin Türk dil ve kültürüne dair ilgi düzeyleri, Türkçenin anadili kullanıcısı kişi tarafından öğrenilmesinde yaşanılan avantaj veya dezavantajlar, yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan kitapların Türk kültürünü yansıtma düzeyleri" şeklinde sekiz soruya yanıt aranmıştır. Araştırma sonunda ortaya çıkan bulgular sekiz tema altında toplanmıştır. Araştırmadan çıkan bulgular ışığında yabancılara Türkçe öğretiminde oluşan sorunlara yönelik birtakım önerilerde de bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the opinions and thoughts of Turkish teachers working in Turkey and abroad on the problems they encounter in teaching Turkish as a foreign language were examined. In the study, the "narrative research" method, which is one of the qualitative research methods, was used. The main goal in narrative research is to examine the stories that the narrated individuals produce about their experiences. This method was chosen in order to examine the difficulties experienced by the participants in teaching Turkish to foreigners in detail. 6 of the participants who work or have worked in the domestic or abroad are men and 4 are women. The data of the study were obtained with a semi-structured interview form. In the light of the questions directed to ten teachers participating in the research, the problems encountered in the process of teaching Turkish as a foreign language were examined. In the research; The main questions were determined as "teachers' thoughts of self-efficacy in teaching Turkish to foreigners, the difficulties encountered in teaching the alphabet in foreign language teaching, and the most difficult ones in acquiring four basic skills". Apart from these, answers were sought for eight questions such as "materials used in teaching Turkish to foreigners, students' level of interest in Turkish language and culture, the advantages or disadvantages experienced in learning Turkish by native speakers, the level of reflection of Turkish culture in the oks used in teaching Turkish to foreigners". The findings that emerged at the end of the research were grouped under eight themes. In the light of the findings of the research, some suggestions were made regarding the problems in teaching Turkish to foreigners.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak türkçe öğreten öğretmenlerin serüvenleri: Bir anlatı çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe adventures of teachers who teaching turkish as a foreign language: A narrative studyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.institutionauthorDikçal, Nuriye Nazik
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid822005en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record