dc.contributor.advisor | Avcı, Yusuf | |
dc.contributor.author | Eren, Büşra Ergun | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:17Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:17Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxKkHsJxdrwyZ5xuFxCOVJW-7YGou1cwBV7WW7faWgJM0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5145 | |
dc.description.abstract | 2019 tarihinden itibaren tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs salgını Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkmıştır. 2020 yılında çeşitli ülkelerde görülmeye başlayan bu virüs Dünya Sağlık Örgütü tarafından "Küresel Salgın" olarak ilan edilmiştir. Virüsün yayılmasını azaltmak adına Sağlık Bakanlığı tarafından maske takma, hijyene önem verme ve sosyal mesafeyi koruma çalışmaları yapılmıştır. Varol Yaşaroğlu Koronavirüs salgını kapsamında yapılması gerekenleri karakterler üzerinden işlemiş ve çocuklara salgın sürecinde yazmış olduğu kitaplar aracılığıyla ulaşmıştır. Bu araştırmada Varol Yaşaroğlu'nun Çürük Ali ve Mikrop Necati ile Kral Şakir Mikrop Avcıları serilerini karakter özelliklerinden hareketle eğitsel iletiler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni, araştırmanın veri analizinde içerik analizi ve veri toplama aracı olarak da doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kişisel gelişimi destekleyen iletilerin dağılımının toplamı f(163), toplumsal gelişimi destekleyen iletilerin dağılımının toplamı f(56), evrensel gelişimi destekleyen iletilerin dağılımının toplamı f(12) ve çevreye duyarlık iletisinin dağılımının toplamı f(2) olarak belirlenmiştir. Yaşaroğlu'nun dört kitabında yer alan eğitsel iletilerin dağılımının toplamı ise f(233)'tür. Sonuç olarak yazarın eğitsel iletileri karakterlere yüklediği birtakım özellikler kapsamında vermeyi amaçladığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The coronavirus epidemic, which has affected the whole world since 2019, emerged in Wuhan, China. This virus, which started to be seen in various countries in 2020, has been declared as a "Global Epidemic" by the World Health Organization. In order to reduce the spread of the virus, the Ministry of Health has made efforts to wear masks, attach importance to hygiene and maintain social distance. Varol Yaşaroğlu covered the things to be done within the scope of the coronavirus epidemic through the characters and reached the children through the books he wrote during the epidemic. In this research, it is aimed to examine Varol Yaşaroğlu's series of Rotten Ali and Mikrop Necati and King Şakir Germ Hunters in terms of educational messages based on their character traits. In the research, case study design, which is one of the qualitative research methods, content analysis in the data analysis of the research and document analysis method as the data collection tool were used. As a result of the research, the sum of the distribution of messages supporting personal development was determined as f(163), the sum of the distribution of messages supporting social development was f(56), the sum of the distribution of messages supporting universal development was f(12), and the sum of the distribution of environmental awareness messages was f(2). The sum of the distribution of educational messages in Yaşaroğlu's four books is f(233). As a result, it has been determined that the author aims to give educational messages within the scope of some features that he attributes to the characters. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Varol Yaşaroğlu'nun Çürük Ali & Mikrop Necati ile Kral Şakir Mikrop Avcıları serilerinin eğitsel iletiler bakımından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The examination of Varol Yaşaroğlu's Çürük Ali & Microp Necati and King Şakir Microb Shooter series in terms of educational postings | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 245 | en_US |
dc.institutionauthor | Eren, Büşra Ergun | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 781665 | en_US |