dc.contributor.advisor | Eryaman, Mustafa Yunus | |
dc.contributor.author | Gönülal, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:15Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:15Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShpShEf7QOo-h-C3dp7IRyy8tlGdEEr1Sdum60FbCkhKj | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5132 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, Türkçe öğretimi dersinin ters-yüz sınıf modeli (TYSM) ile işlenmesi sürecini anlatmak ve bu modeli kullanarak etkili bir Türkçe öğretimi ders tasarımının nasıl olacağını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, katılımcı eylem araştırması (KEA) yapılmıştır. Nitel olarak desenlenen çalışmanın araştırma süreci, ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Bir üniversitenin sınıf öğretmenliği ABD 3.sınıfında (31 kadın / 2 erkek) ve Türkçe öğretimi dersinde uygulanan modelin verileri, araştırmacı günlüğü, katılımcı gözlem, öğrenci günlükleri, öğrenci bilgi formları, fotoğraf ve video kayıtları, odak grup görüşmeleri ve sohbet tarzı görüşmeler ile toplanmıştır. Veriler, araştırma sorularına göre içerik analizi ve betimsel analiz yapılarak analiz edilmiş ve bulgular elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar modeli ilk kez duymuş ve ilk kez bu modelde ders işlemişlerdir. TYSM ile ilgili genel ifadelerinin "olumlu" olduğu görülmüştür. Dersin girişinde yapılan kısa sınavların, öğrencileri derse çalışmaya motive ettiği ve hazırbulunuşluk sağlamaya katkı sağladığı belirtilirken, sınav olma duygusunun, gerginlik ve strese sebep olduğu görülmüştür. Öğrencilerin ders içerisindeki etkinlikler ile ilgili olarak, mesleğe hazırlık sağladığı, öğrendikleri bilgileri pekiştirdiği ve birlikte çalışma kültürü edinmelerini sağladığı şeklinde dönüt verdikleri tespit edilmiştir. Ders çalışma videoları ile ilgili olarak da veriler elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda "fayda" ve "kullanışlılık" kategorileri oluşturulmuştur. Öğretmen adaylarından 23'ü, "uygun koşullar olursa" gelecekteki Türkçe derslerini bu model ile işleyebileceğini belirtirken, 10'u bu model ile işlemeyi düşünmeyeceğini ifade etmiştir. Modelin eğitim fakültelerinde kullanımı konusundaki görüşleri sorulduğunda ise, öğretmen adaylarının tamamına yakını modelin eğitim fakültelerinde kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir. KEA'nın yapısına uygun olarak, dönem başından itibaren toplanan veriler aynı hafta analiz edilerek ve sonraki derste uygulamaya geçirilerek, en iyi ders tasarımına ulaşılmaya çalışılmıştır. Uygulama sonucunda, Türkçe öğretimi dersi başta olmak üzere, özellikle yükseköğretimde ve uygulama gereken bölümlerde TYSM'nin kullanılması, bu anlamda alan uzmanları ile uygulayıcıların, birlikte çalışmaları gerektiği önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this PHD thesis is to clarify the flipped classroom model's (FCM) application to Turkish instruction and to demonstrate how to create a successful Turkish instruction course utilizing this approach. Participatory action research (PAR) was carried out for this reason. Researcher diaries, participant observations, student diaries, student information forms, photo and video records, focus group interviews, and chat-style interviews were used to gather data for the model used in the third grade elementary teaching program (31 females / 2 males) and Turkish teaching course at a university. According to the study questions, the data were subjected to content analysis and descriptive analysis, from which conclusions were drawn. The study's conclusions indicate that the participants had never heard of this approach before or had ever studied using it. They were discovered to have made "positive" generalizations regarding FCM. Although it is said that the quizzes given at the start of the course encourage the students to study for the course and aid in preparation, it has been observed that the feeling of being tested causes anxiety and stress. It was also determined that the students gave feedback about the activities in the course as "career preparation", "reinforcing the knowledge they have learned" and "helping them develop a collaborative culture". The lecture videos, which are crucial parts of the FCM, were also the subject of data collection. Following data analysis, the categories of "utility" and "usefulness" were created. Almost all teacher candidates who were asked about their opinions on the usage of the model in the faculties of education said that the model should be utilized in the faculties of education. As a result of the application, it is recommended that FCM be used in Turkish teaching courses, especially in higher education. It is also recommended that field experts and practitioners cooperate in this regard. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ters-yüz sınıf modeli ile işlenen Türkçe öğretimi dersine yönelik katılımcı eylem araştırması | en_US |
dc.title.alternative | A participatory action research for Turkish teaching course with flipped classroom model | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 222 | en_US |
dc.institutionauthor | Gönülal, Mustafa | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 820824 | en_US |