Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGökdemir, Sinan
dc.contributor.authorBilgin, Emre
dc.date.accessioned2023-12-11T20:03:13Z
dc.date.available2023-12-11T20:03:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUbPHIf3SxqWFgb_1gim_2piQ6YUk1fmgJu8kZOwmI7h9
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/5115
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medya, turistik destinasyonların kendilerini ve ürünlerini daha etkin ve hızlı bir şekilde pazarlamak ve popüler olmak için en çok tercih ettikleri mecralardan biridir. Sosyal medya sayesinde bireyler destinasyonlar hakkında bilgiye erişebilmekte, diğer bireylerle fikir alışverişinde bulunarak destinasyon ve ürünler hakkında seçim yapabilmektedir. Dijitalleşen yaşam tarzının getirdiği hız ve yeniliklerle beraber sosyal medya uygulamaları hayatımızın her alanını etkilemiştir. Bu uygulamalardan birisi olan Instagram sayesinde kullanıcılar herhangi bir konuda düşüncelerini, yazılarını ve görsel içeriklerini hızlı ve kolay bir şekilde paylaşabilmektedir. Turizm sektörü içerisinde destinasyon pazarlaması çalışmaları geleneksel yöntemlerden çok dijital yöntemlerle yapılmaya başlanmıştır. Destinasyonlar pazarlama açısından önemli bir ürün haline gelmiş, destinasyonlar arasında rekabetin yoğunlaştığı koşullarda, seyahat içerikli Instagram hesapları pazarlama stratejilerinde önem kazanmıştır. Bu çalışmada, yerli turistlerin seyahat içerikli sosyal medya platformlarından Instagram özelinde paylaşımlara yönelik tutumlarının destinasyon seçimine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın ana kitlesini seyahat temalı paylaşım yapan Instagram hesaplarının takipçileri oluşturmuştur. Ana kitle içerisinden elde edilen toplamda 400 anket verisi üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde sosyal bilimler için geliştirilmiş istatistik paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yerli turistlerin instagram sosyal medya platformundaki paylaşımlardan etkilendikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Instagram sosyal medya platformunun yerli turistlerin destinasyon seçim sürecinde turistlerin hızlı karar vermelerini sağladığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, social media is one of the most preferred channels for touristic destinations to market themselves and their products more effectively and quickly and to be popular. On social media accounts, individuals can learn about their goals, make choices about goals and products to exchange ideas with other people. Along with the speed and innovations brought by the digitalized lifestyle, social media applications have affected every aspect of our lives. Thanks to Instagram, one of these applications, users can quickly and easily share their thoughts, texts and visual content on any subject. Destination marketing studies in the tourism sector have started to be carried out with digital methods rather than traditional methods. Destinations have become an important product in terms of marketing, and Instagram accounts with travel content have gained importance in marketing strategies in conditions of intense competition between destinations. In this study, the effect of domestic tourists' attitudes towards sharing on social media platforms with travel content, specifically Instagram, on destination selection was investigated. While the main audience of the study was the followers of Instagram accounts sharing travel-themed content; the data were analyzed over a sample of 400 participant. The statistical program developed for social sciences was used in the data analysis. According to the results of the research, it has been concluded that domestic tourists are affected by the shares on the Instagram social media platform. In addition, it has been determined that the Instagram social media platform enables tourists to make quick decisions in the destination selection process of domestic tourists.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleYerli turistlerin destinasyon tercihlerinde sosyal medya paylaşımlarının rolü: Instagram örneğien_US
dc.title.alternativeThe role of social media posts in local tourists' destination selection: The case of Instagramen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage173en_US
dc.institutionauthorBilgin, Emre
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775277en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record