dc.contributor.advisor | Çetin, Barış | |
dc.contributor.author | Gökçe, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:09Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:09Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTCZD5n6O-OsiewR74gM-Za17tiTyvOr60CVKmroJoZlw | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5078 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin uzaktan eğitim sürecine gerçekleştirilen matematik derslerine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim denesiyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Tekirdağ ili Çerkezköy ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokullarda görev yapan 11 ilkokul dördüncü sınıf öğretmeni; öğrenim gören 12 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi; 12 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları; katılımcılar uzaktan eğitim sürecinde EBA, ZOOM ve Whatsapp uygulamalarını kullanmışlardır. Sınıf öğretmenleri konunun soyut olmasından dolayı zaman ölçme konusunu öğretirken; öğrenciler konunun ilk defa öğrenilmesinden dolayı doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemleri konularını öğrenirken zorlanmışlardır. Velilerinin büyük çoğunluğu çocuklarının matematik konularını öğrenirken zorlanmadıklarını belirtmiştir. Sınıf öğretmenleri uzaktan eğitimin öğrencilerin matematik öğrenmelerine olumlu etkilerini veli desteğinin artması, öğrenimin devam etmesi; olumsuz etkilerini denetim güçlüğü, güvenirliği düşük ölçme ve değerlendirme olarak ortaya koymuşlardır. Öğrenciler uzaktan eğitimin, matematik öğrenmelerine en olumlu etkisini öğrenimin devam etmesi; en olumsuz etkisini ders süresinin kısa olması olarak belirtmişlerdir. Öğrenci velileri uzaktan eğitimin, çocuklarının matematik öğrenmelerine olumlu etkisini öğrenimlerinin devam etmesi; olumsuz etkisini bire bir öğretimin olmaması olarak ortaya koymuşlardır. Matematik öğrenme eksikliklerini gidermek için sınıf öğretmenleri telafi eğitimi yaptıklarını; öğrenciler kaynak kitaplardan çalıştıklarını; öğrenci velileri dijital platformlardan konu tekrarı yaptırdıklarını belirtmişlerdir. Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmeleri kendi çocukları ile ilgilenememe; öğrenciler internetin kesilmesi; öğrenci velileri internet bağlatamama zorluklarıyla karşılaşmıştır. Katılımcılar karşılaştıkları sorunlara yönelik ücretsiz tablet ve internet tedariki önerisinde bulunmuşlardır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the research is to examine the opinions of primary school fourth grade teachers, students and parents of students about mathematics lessons in the distance education process. The research was carried out with the phenomenology experiment, which is one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of 11 primary school fourth grade teachers, 12 fourth grade students and 12 parents of students working in official primary schools affiliated to the Ministry of National Education in the Çerkezköy district of Tekirdağ province in the spring term of the 2021-2022 academic year. The study group was determined by criterion sampling method. In the research, semi-structured interview forms were used and the obtained data were analyzed by content analysis technique. The results of the research; Participants used EBA, ZOOM and Whatsapp applications during the distance education process. While classroom teachers teach the subject of measuring time due to the abstract nature of the subject; Since the subject was learned for the first time, the students had difficulties in learning the operations of multiplication and division with natural numbers. The vast majority of parents stated that their children do not have difficulty in learning mathematics subjects. Classroom teachers stated that the positive effects of distance education on students' learning mathematics increased; They revealed its negative effects as difficulty in auditing, low reliability of measurement and evaluation. The most positive effect of distance education on learning mathematics is the continuation of learning; stated that the most negative effect was the short duration of the lesson. Parents of students continue to learn about the positive effect of distance education on their children's mathematics learning; revealed the negative effect of the lack of one-to-one teaching. In order to overcome the deficiencies in learning mathematics, primary school teachers provided compensatory training; students study from source books; The parents of the students stated that they had the subject repeated on digital platforms. Classroom teachers cannot take care of their own children in the distance education process; students disconnecting the internet; students' parents faced difficulties in not being able to connect to the internet. Participants suggested free tablet and internet supply for the problems they encountered. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin, velilerin ve sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde matematik öğretimine yönelik görüşlerin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of primary school fourth grade students, parents and class teachers' views on teaching mathematics in distance education process | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 165 | en_US |
dc.institutionauthor | Gökçe, Yavuz | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 813021 | en_US |