dc.contributor.advisor | Taşkın, Çiğdem Şahin | |
dc.contributor.author | Erkil, Selin | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:09Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:09Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUUoSQ8yuOW7PfJtPoJPXPAScvQ1coYFL1aBs-lGx0HKR | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5077 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimleri ve öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenmelerini teşvik etme düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Manisa ili Şehzadeler ve Yunusemre ilçelerinde, MEB'e bağlı devlet okullarında görev yapmakta olan 333 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların %66,5'ini kadın, % 33.5'ini ise erkek sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler "Öğretmeye Yönelik Hedef Yönelimi Ölçeği" (Yıldızlı, Saban ve Baştuğ, 2016) ve "Öz-Düzenleyici Öğrenmeyi Teşvik Ölçeği" (Erçoşkun ve Gündoğdu, 2017) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler normal dağılım göstermediği için verilerin analizinde non-parametrik testler kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimlerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılırken öz-düzenleyici öğrenmeyi teşvik düzeylerinin ise yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimlerinin ve öz-düzenleyici öğrenmeyi teşvik düzeylerinin cinsiyet değişkeni tarafından farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Benzer şekilde öğretmenlerin öz-düzenleyici öğrenmeyi teşvik düzeylerinin ölçek geneli ve alt boyutlarında mesleki deneyime göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin öğretmeye yönelik hedef yönelimlerinin mesleki deneyime göre ustalık boyutunda farklılaştığı görülürken ölçek genelinde anlamlı farklılık söz konusu değildir. Bulgular sınıf öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimlerinin ve öz-düzenleyici öğrenmeyi teşvik düzeylerinin okutulan sınıf düzeyi ve mezun olunan okul türüne göre farklılaşmadığını göstermektedir. Sınıf öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimleri ile öz-düzenleyici öğrenmeyi teşvik düzeyleri arasında pozitif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu durum öğretmeye yönelik hedef yönelimi yüksek olan sınıf öğretmenlerinin aynı zamanda öğrencilerinin öğrenmede öz-düzenleyici öğrenme strateji kullanımını desteklediği ve kendini değerlendirmesi için teşvik ettiği sonucunu vermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine the relationship between primary teachers' goal orientations towards teaching and their level of encouraging their students' self-regulated learning. In accordance with this purpose, the relational survey model, which is one of the quantitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 333 primary teachers who worked in public schools which are affiliated to the Ministry of National Education in the districts of Şehzadeler and Yunusemre in the province of Manisa in the 2021-2022 academic year. 66.5% of the participants are female and 33.5% are male primary teachers. In the research, "Teaching Goal Orientation Scale" (Yıldızlı, Saban, & Baştuğ, 2016) and the "Self-Regulatory Learning Encouragement Scale" (Erçoşkun & Gündoğdu, 2017) were used to collect data. Non-parametric tests were used in the analysis of the data owing to the fact that the collected data did not show normal distribution. While it was concluded that primary school teachers' goal orientation towards teaching was at a moderate level, on the other hand it was concluded that their self-regulated learning incentive level was high. It was also concluded that primary teachers' teaching-oriented goal orientations and self-regulated learning encouragement levels did not differ by the gender variable. In a similar manner, it was concluded that teachers' self-regulated learning incentive levels did not differ according to professional experience in the overall scale and its sub-dimensions. While it is seen that teachers' target orientations towards teaching differ in terms of mastery according to professional experience, there is no significant difference in the scale. Findings show that primary teachers' teaching goal orientations and self-regulated learning encouragement levels do not differ according to the grade level which are taught and the type of school they graduated from. It was found that there is a weak and positive correlation between primary teachers' teaching goal orientations and self-regulated learning incentive levels. This situation gives the result that the primary teachers with high goal orientation towards teaching also support their students' use of self-regulated learning strategies in learning and encourage them for self-evaluation. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimleri ve öz-düzenleyici öğrenmeyi teşvik etme düzeyleri | en_US |
dc.title.alternative | Primary teachers' goal orientations for teaching and their self-regulated learning encouragement levels | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 124 | en_US |
dc.institutionauthor | Erkil, Selin | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 778795 | en_US |