dc.contributor.advisor | Acar, Ebru Aktan | |
dc.contributor.author | Adatepe, Mervenur Korkut | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:08Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:08Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUfDGw34KrEFOtpc5Bkr78KF06UFbypC085Fbxx8u2WnO | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5070 | |
dc.description.abstract | Araştırma, C?anakkale Onsekiz Mart U?niversitesi yapısında bulunan C?ABA C?ok Amac?lı Erken C?ocukluk Eg?itimi Merkezi'nde lisans eğitimleri döneminde go?nu?llu? eg?itmenlik yapmış olan okul o?ncesi o?g?retmenlerinin C?ABAC?AM modelindeki uygulama tecrübeleri sonucunda kişisel ve mesleki gelişimlerine katkılarına yönelik bir anlatı araştırmasıdır. Öğretmenlik mesleği kutsal bir meslek olup, öğretmenlik mesleğinde hizmet öncesi eğitimin önemi ülkemiz tarafından kabul görmüş bir durumdur. Bu durumdan hareketle proje yu?ru?tu?cu?su? Prof. Dr. Ebru AKTAN ACAR tarafından kurulan C?ABAC?AM modeli, C?anakkale Onsekiz Mart U?niversitesi'nde eğitimlerine devam etmekte olan o?g?retmen adaylarının hizmet o?ncesi eg?itimlerini desteklemeyi amaçlayan ayrıca dezavantajlı gruplardan gelen ve sığınmacı ailelerin c?ocuklarının eğitimde fırsat eşitliği ilkesinden yola çıkarak topluma kazandırılmasını hedefleyen bir modeldir. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden olan "anlatı araştırması" deseni kapsamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatu?r taraması sonucu, yarı yapılandırılmış go?ru?şme formu oluşturulmuştur. C?alışma grubunu, C?anakkale Onsekiz Mart U?niversitesi Eg?itim Faku?ltesi Okul Öncesi Eg?itimi Lisans Programı'nda eg?itim görmüş olan ve C?ABAC?AM modelinde go?nu?llu? eg?itmen olarak go?rev yapmış olan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Görüşme için 12 katılımcı araştırmacı tarafından seçilmiştir. Verilerin analizi içerik analizi ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular 9 tema altında toplanmıştır. Araştırmacı tarafından analiz edilen bulguların sonuçlarına bakıldığında, ÇABAÇAM'ın okul öncesi öğretmenlerinin kişisel ve mesleki gelişimleri üzerinde kişisel ve mesleki boyutlarda katkılarının olduğu görülmektedir. Lisans eğitimleri sürecinde öğretmen adaylarının gelişimini desteklemeyi ve öğretmenlerin mesleğe mesleki yeterliklerini kazanmış bir şekilde başlamasını amaçlayan ÇABAÇAM modelinin, amacını gerçekleştirmiş bir model olduğu araştırma bulguları ile ortaya koyulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study examines the experiences of preschool teacher-trainees who undertook voluntary teaching practice during their undergraduate years within the Çanakkale Onsekiz Mart University ÇABA Multi-Purpose Early Childhood Education (ÇABAÇAM) Model. The study aims to capture the impact of that experience on their subsequent personal and professional development as preschool teachers, using a narrative approach. The fundamental importance of exposing teacher trainees to teaching experience prior to their graduation is an essential element of basic teacher training, well-recognised nationally and globally as a key principle within the teaching profession. Based on this fundamental principle, Prof. Ebru Aktan Acar, the founder and project coordinator of the ÇABAÇAM model, established this community-based project in order to provide supportive pre-graduation classroom experience for preschool teacher trainees attending the C?anakkale Onsekiz Mart University, while providing the children of families from disadvantaged backgrounds and refugees with access to inclusive education in line with the universal principle of equal educational opportunity. Using a "narrative-based" qualitative research framework model, the researcher developed semi-structured interview questionnaires based on literature review. The study group consists of preschool teachers who, as trainees volunteered as preschool classroom practitioners in the ÇABAÇAM model while attending Çanakkale Onsekiz Mart University Education Faculty Preschool Education Undergraduate Teacher-training Program. 12 teacher trainees were selected by the researcher as interviewees within the project. The data garnered during the study was processed by the researcher using content analysis under nine sub-headings. The data yielded tangible results indicating the positive effects of voluntary participation as undergraduate trainee teachers in the ÇABAÇAM Model on preschool teachers, both in terms of their personal and professional development. Thus, findings indicate that by contributing to the support of undergraduate teacher trainee skills development, the ÇABAÇAM Model, in accordance with the fundamental goals of the project, is shown to effectively aid their transition into teaching, leaving them better equipped to fulfill their future role in the profession. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çaba çok amaçlı erken çocukluk eğitimi (ÇABAÇAM) modelinin gönüllü eğitmenlik yapmış olan okul öncesi öğretmenlerinin kişisel ve mesleki gelişimlerine katkısı üzerine bir anlatı araştırması | en_US |
dc.title.alternative | A narrative research on the contribution of the çaba multi-purpose early childhood education (ÇABAÇAM) model to the personal and professional development of volunteer educational preschool teachers | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 128 | en_US |
dc.institutionauthor | Adatepe, Mervenur Korkut | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 778799 | en_US |