dc.contributor.advisor | Beceren, Burcu Özdemir | |
dc.contributor.author | Aladağ, Aleyna | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:03:07Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:03:07Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTMUEaGIr7QGG_XMrNRUeIWvlow1_EcHmfmJ_gs4VVuVL | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/5061 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarının ebeveynlerinin stres durumları ile çocukların psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Zonguldak ilinde bulunan 2020-2021 yılı MEB'e bağlı anaokullarında 5-6 yaşında çocuğu olan 250 ebeveyn ve çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ailelere yönelik sorular içeren "Genel Bilgi Formu", çocukların psikolojik iyi oluşlarını ölçmek için, "ÇOPİO", ebeveynlerin stres durumlarını ölçmek, için "Anne Baba Stres Ölçeği" ve "Ebeveynlik Stres Ölçeği" kullanılmıştır. Okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarının ebeveynlerinin stres durumları ile çocukların psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkiyi saptamak için korelasyon analizi yapılmıştır. Yapılacak istatistiksel analizler için parametrik ve nonparametrik testler uygulanmıştır. Analizler sonucunda ebeveynlerin stres durumları ile çocukların psikolojik iyi oluşları arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çocukların kardeş sayısı ve doğum sırası ebeveynlerin stres durumları ve çocukların psikolojik iyi oluşları üzerinde anlamlı bir farklılık göstermektedir. Eğitim seviyesi düşük olan ebeveynlerin çocuklarının psikolojik iyi oluşu üzerinde anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between the stress levels of parents of preschool-aged children (5-6 years old) and the psychological well-being of the children. Relational screening model was used in this study. It consists of 250 parents and children with 5-6 year old children in kindergartens affiliated to MEB in the year 2020-2021 in Zonguldak province. As a data collection tool in the research, "General Information Form (personal information form)" containing questions for families, "Psychological Well-Being Scale for 5/6 Years Old Children" to measure the psychological well-being of children, "Parental Stress Scale" to measure the stress status of parents. Scale" and "Parenting Stress Scale" were used. Correlation analysis was conducted to determine the relationship between the stress status of the parents of preschool children aged 5-6 years and the psychological well-being of the children. Parametric and nonparametric tests were applied for the statistical analyzes to be made. As a result of the analysis, it was concluded that there is a negative and significant relationship between the stress situations of the parents and the psychological well-being of the children. The number of siblings and birth order of children show a significant difference on parents' stress situations and children's psychological well-being. It has been determined that there is a significant difference in the psychological well-being of the children of parents with low education levels. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ebeveyn Stresi, Erken Çocukluk, Stres, Psikolojik İyi Oluş | en_US |
dc.subject | Early Childhood, Stress, Parental Stress, Psychological Well-Being | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarının ebeveynlerinin stres durumları ile çocukların psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between parents' stress status and the children psychological wellness of preschool children aged 5-6 | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 152 | en_US |
dc.institutionauthor | Aladağ, Aleyna | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 813036 | en_US |