Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorZümrüt, Yeşim
dc.contributor.authorTütüncü, Sıraç
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:13Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUZ9RpOucXa8DELiJoJU88b_rXp8Cp25_Y6j-W9SS3cmm
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4996
dc.description.abstractGelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde üretilen seramik karo, ülkelerin kendi iç pazarlarına ve dış pazarlara ihraç ettikleri yüksek pazar payı olan bir üründür. İç-dış mekân yer ve duvar kaplamalarında kullanılabilen ve sağlıklı olan bu malzeme belli beğenileri ve ihtiyaçları karşılamak amacı ile üretilmekte ve pazarlanmaktadır. Son kullanıcı tarafında öncelikli görsel ve dokunsal beğeni devreye girmekte ve ardından teknik yapı ve üretim süreci değerlendirilmektedir. Seramik karo üretim süreçlerinin araştırma, değerlendirme rapor ve sonuçlarına dair detaylı bilgiler literatürde bulunmaktadır. Ancak görsel, ürünün kimyası ve hammaddesi kadar önemli olan görünümüdür. Fuar ve sergilerde ürünün ön plana çıkmasını, satış noktalarında büyük ölçüde tercih sebebi olmasını sağlayan ürünün grafik tasarımıdır.en_US
dc.description.abstractCeramic tile produced in developed and developing countries is a product with a high market share that countries export to their domestic and foreign markets. This healthy material, which can be used in indoor and outdoor floor and wall coverings, is produced and marketed in order to meet certain tastes and needs. On the end user's side, primarily visual and tactile taste comes into play, and then the technical structure and production process are evaluated. Detailed information on research, evaluation reports and results of ceramic tile production processes are available in the literature. However, the visual is as important as the chemistry and raw material of the product. It is the graphic design of the product that makes the product stand out in fairs and exhibitions and is a major reason for preference at sales points.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSeramik, Karo, Tasarım, Tipoloji, Ambalajen_US
dc.subjectCeramic, Tile, Design, Typology, Packingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSeramik sektöründe yüzey kaplama ürün tasarımı ve grafik veri tabanı oluşturmaen_US
dc.title.alternativeSurface coating product design in ceramic industry and creating a graphic databaseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Seramik Ana Sanat Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.institutionauthorTütüncü, Sıraç
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775985en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record