Cumhuriyet dönemi Türk resiminde portre sanatında üslupsal özellikler ve öznellik
Abstract
Bu tez çalışması, Türk resminde üslubu ve sanatçının öznellik oluşumundaki sürecini araştırmaya yöneliktir. Portre resminin antik uygarlıklarda çıkışının ardından, Avrupa resim sanatında devam etmiş olduğu bilinmektedir. Türk tarihi içinde ilk örneklerini Uygur döneminde gördüğümüz Türk tasvir sanatı, duvar resimlerinde ve süsleme sanatlarında varlığını sürdürmüştür. Türklerin İslam dinini kabul etmeleri ile figür resmi, minyatür formunda el yazmalarında kullanılmıştır. Türk resmi ve portre sanatının gelişimi incelendiğinde, batılı tarzda portre resmi padişah portreleriyle karşımıza çıkar. Cumhuriyet döneminde Türk resmi, eğitime bağlı bir gelişme içine girmiştir. Resim tarihimizin ilk dönem sanatçıları ve yapıtları araştırılmış, üslup farklılıkları araştırma kapsamında incelenmiştir. This thesis study aims to investigate the style and the artist's process in the formation of subjectivity in Turkish painting. It is known that portrait painting continued in European painting after its emergence in ancient civilizations. Turkish depiction art, whose first examples in Turkish history were seen in the Uighur period, continued to exist in wall paintings and decorative arts. With the Turks' acceptance of Islam, figure painting was used in manuscripts in miniature form. When the development of Turkish painting and portrait art is examined, western-style portrait painting comes across with sultan portraits. During the Republican period, Turkish painting entered into a development dependent on education. The artists and their works of the first period of our painting history were researched and their stylistic differences were examined within the scope of the research
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR4lQ6CSa-BnGiwbhEbYIaoerBzZMdd39CgtjxSMMfyywhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4984