dc.contributor.advisor | Elmacı, Tuğba | |
dc.contributor.author | Kargin, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:01:11Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:01:11Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShslee8raioB_2B4nLHY8Lxxc9CIP18LW3Gh8cRcajFM2 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4975 | |
dc.description.abstract | Ana akım sinemada yer alan ve ticari bir tür olan romantik komedi tarihsel olarak hala güncelliğini korumaktadır. Özellikle dijital platformların da destek vermesiyle son yıllarda Türk sineması içerisinde romantik komedi kendini göstermekte ve süreklilik arz eden türlerin başında gelmektedir. Bu türdeki filmler genellikle heteroseksüel bir çiftin aşk hikayesini konu edinmektedir. Hollywood romantik komedi türünde de olduğu gibi cinsiyetlerin çatışması ile başlayan film, çiftin sonsuza dek birlikte olacağı imajını çizerek mutlu sona ulaşmaktadır. Türkiye'de romantik komedinin yaygınlaşmaya başladığı 2000'li yıllardan itibaren sinemada gösterime giren romantik komediler de diğer tür filmlerinde bulunan yapıya benzer olarak ana akım medyayı desteklemiş ve seyircide soru işareti uyandıracak, eleştirel bir bakış açısı sunmak yerine var olan düzeni kabul etme üzerine iletiler vermeyi tercih etmiştir. Böylelikle bu türde, toplumda egemen olan ataerkil sistemin meşrulaştırılması adına kadınlar; geleneksel olarak belirlenen ikincil cinsiyet olan konumlarını kabullenmiş, kariyer hedeflerinden uzakta oldukları, yaşamlarını yalnızca iyi bir anne ve eş olmaya adayan, isteklerini irrasyonel yollara başvurarak gerçekleştirmeye çalışan bir dünyanın içine sıkıştırılmıştır. Bu çalışmada sinemada gösterilen romantik komedilerdeki toplumsal cinsiyet eşitsizliğini yeniden tesis eden bakış açısının dijital platformlarda da devam edip etmediği araştırılmıştır. "Aşk Taktikleri", "Özel Ders", "Sonsuza Dek Nedime", "Rüyanda Görürsün" filmleri bağlamında romantik komedi türünün Türk sineması içerisinde nasıl geliştiği ve kadın karakterler açısından asimetrik cinsiyet normlarını dijital platformlarda da nasıl yeniden ürettiği üzerine odaklanmıştır. Film incelemesi metodolojisi; öncelikle tür eleştirisi bağlamında romantik komedi türü uylaşımları açısından incelenmiş daha sonra karakterler üzerinden feminist film teori çerçevesinde feminist eleştiri yöntemi ile değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The romantic comedy genre is a commercial genre in the mainstream cinema that is still historically up to date. Especially in the recent period, with the support of digital platforms, romantic comedy is one of the leading genres in Turkish cinema. Films of this genre are usually about the love story of a heterosexual couple. The movie, which starts with the conflict of the sexes, as in the Hollywood romantic comedy genres, reaches a happy ending by drawing the image that the couple will be together forever. Romantic comedies, which have been screened in cinemas since the 2000s, when romantic comedy began to spread in Turkey, similarly supported the mainstream media, and they preferred to give messages about accepting the existing order instead of presenting a critical point of view that would raise a question mark in the audience. Thus, in this genre women are obliged to legitimize the dominant patriarchal system; they have accepted their traditionally determined gender position, are far from their career goals, and are stuck in a world that devotes their lives only to being a good mother and wife, trying to realize their lives by resorting to irrational ways. It has been investigated whether the perspective that re-establishes gender inequality in romantic comedies reported in this distant cinema continues on digital platforms. "Aşk Taktikleri", "Özel Ders", "Sonsuza Dek Nedime" and "Rüyanda Görürsün" in the context of the movies focused on how contradictions, romantic comedy works, and how Turkish cinema recreates asymmetric gender norms in terms of characters and female characters on digital platforms. Movie reviews: first of all, genre criticism was examined in terms of romantic comedy genre conventions, then it was evaluated with feminist criticism method within the scope of feminist film theory through characters. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Radyo-Televizyon | en_US |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Dijital platformlardaki Türk romantik komedilerin toplumsal cinsiyet eşitsizliğini yeniden inşa etme rolü | en_US |
dc.title.alternative | The role of Turkish romantic comedies on digital platforms in reconstructing gender inequality | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 269 | en_US |
dc.institutionauthor | Kargin, Gizem | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 823149 | en_US |