Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorErken, Tutku Ak
dc.contributor.authorNarin, Gülnur
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:09Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTEtoPoNL_bQ3H6pcmYTITqmNvukXYEM1Z7Iuo4cFYZ_E
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4959
dc.description.abstractBu araştırmada Eskişehir kentinin tanınmasında ve markalaşmasında önemli bir rol oynayan, tematik bir park özelliği taşıyan Kent Parkı'nın ziyaretçiler tarafından tercih edilmesini etkileyen faktörlerin sosyal medya verileri kullanılarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Eskişehir Kent Parkı kullanıcılarının peyzaj tercihlerini belirlemek amacıyla öncelikle araştırma alanı ile ilgili sosyal medya üzerinden paylaşılan görüntüler, etiketler (hashtagler) ve yorumlar analiz edilmiştir. Daha sonra elde edilen sonuçların güvenilirliğini ve geçerliliğinin anlamak amacıyla yine araştırma alanındaki peyzaj tercihlerine yönelik çevrimiçi ve yüz yüze anketler gerçekleştirilmiştir. Sosyal medyada paylaşılan fotoğraf verilerine göre kullanıcılar en çok Eskişehir Kent Parkı'nın bitki zenginliği ve su öğelerini konu eden görüntülere yer verirken, etiket verilerine göre ise kullanıcılar en çok su öğeleri ve doğal manzara konularını içeren etiketler paylaşmaktadır. Sosyal medya üzerinden yapılan yorumlar incelendiğinde parkın dinlendirici (huzur, sakinlik vb.) öğeleri ve aktivite imkanları (yürüyüş, koşu, spor vb.) gibi özellikleri ilk iki sırada yer almaktadır. Elde edilen bu veriler yapılan anket çalışmasının sonuçlarıyla benzerlikler gösterdiği kadar farklılıklar da göstermektedir. Ayrıca, yapılan bu araştırmada yüz yüze ve çevrimiçi kullanıcıların sosyo-demografik özelliklerinin de birbirinden farklılık gösterdiği tespit edildiğinden, elde edilen sonuçların bu farklılıkların dikkate alınarak yorumlanması gerektiği anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe objective of this research is to determine the factors that affect the visitors' preference of the City Park, which plays an important role in the recognition and branding of the city of Eskişehir and has the feature of a thematic park, by using social media data. In line with this objective, photos, hashtags, and comments posted on social media regarding the study area were analyzed in order to identify the landscape preferences of Eskişehir Kent Park users. In addition, online and face-to-face surveys were conducted to understand the reliability and validity of the study results. While, according to the images posted on social media, users mostly focused on the plant species and water elements located in the Eskişehir Kent Park, in terms of hashtag data, users primarily shared tags related to water elements and natural scenery. According to the comments posted on social media, elements of relaxation (peace, tranquility, etc.) and activity opportunities (walking, running, sports, etc.) were among the most preferred features of the park. These findings showed both similarities and differences with the survey results. This research, in addition, revealed differences between the socio-demographic characteristics of face-to-face and online users, and therefore, study results should be interpreted accordingly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevrimiçi Anket, Peyzaj Değerlendirme, Peyzaj Öğeleri, Peyzaj Özellikleri, Yüz Yüze Anketen_US
dc.subjectFace-to-Face Survey, Landscape Evaluation, Landscape Elements, Landscape Characteristics, Online Surveyen_US
dc.subjectPeyzaj Mimarlığıen_US
dc.subjectLandscape Architectureen_US
dc.titleEskişehir kent parkı örneğinde kullanıcıların peyzaj tercihlerini etkileyen faktörlerin sosyal medya yoluyla belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining factors affecting landscape preference through social media: Case study of Eskişehir kent parken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.institutionauthorNarin, Gülnur
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid815273en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record