Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorMayda, Mustafa
dc.contributor.authorBerkit, Özgün Çağlar
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:07Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShs1NmsfkU5sOCLVdwPe51pLcMlc1eJgvCOk7eyfYa5UO
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4944
dc.description.abstractKrizler çağı olarak da adlandırılan bu dönemin sorunlarına çözüm önerilerinden biri de kooperatifçiliktir. Günümüz teknolojik gelişmelerine bağlı olarak ortaya çıkan dijital kapitalizm ve araçları her sektörü etkilediği gibi kooperatifçilik yapılanmasını da etkilemektedir. Oluşan bu yeni iktisadi sistem paylaşım ekonomisi olarak adlandırılmakta ancak istihdam ettiği bireylere güvencesiz ve aidiyet oluşturmayan iş biçimleri yaratmaktadır. Diğer yandan bireyin ve toplumun dayanışma içinde sosyoekonomik gelişimine değer veren kooperatifçilik anlayışı yeniçağın ekonomik ve sosyal kalkınma modeli olarak görülmektedir. Dijital medya tabanlı gelişen yeni ekosistem içinde kooperatifçiliğin çağa uygun bir anlayışla yeni örgütlenme modelleri geliştirmesi gerekmektedir. Çalışmanın amacı söz konusu dijital ve toplumsal gelişmeler çerçevesinde kooperatifçilik değerlerini de kapsayan yeni nesil bir örgütlenme yaklaşımı geliştirmektir. Bu anlamda çalışmamızda önerilen Koop 4.0 yaklaşımının hem ilgili literatüre katkı sağlaması, hem de getirdiği yenilikçi çözüm önerileriyle yeni nesil örgütlenme biçimi olarak özgün bir modele dönüşmesi hedeflenmektedir. Çalışmada betimsel ve kurgusal araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Çalışmada İngilizce ve Türkçe kaynaklardan literatür taraması yapılarak ikincil veriler elde edilmiştir. İkincil veriler analiz edilerek üçüncül ve kurgusal veriler geliştirilmiştir. Oluşturulacak yaklaşıma temel oluşturması açısından disiplinler arası bir araştırma yöntemi izlenmiştir. Farklı disiplinlerden süzülen veriler harmanlanarak yeni bir yaklaşım ortaya koyulmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde problemin durumu, araştırmanın amacı ve durumu açıklanmıştır. İkinci bölümde dijital medya ve kooperatifçiliğin kuramsal çerçevesi alt başlıklarıyla birlikte incelenmiş ve mevcut durumları araştırılmıştır. Üçüncü bölümde araştırma yöntemiyle ilgili bilgi verilirken dördüncü bölümde hipotezler oluşturulmuştur. Beşinci ve son bölümde ise çalışmanın özgün boyutları aktarılmıştır. Bu çalışmanın Koop 4.0 olarak adlandırılan yeni kooperatif yaklaşımını literatüre kazandırması beklenmektedir.en_US
dc.description.abstractOne of the solutions to the problems of this period, also known as the age of crises, is cooperatives. Digital capitalism and its tools, which have emerged as a result of today's technological developments, affect the cooperative structure as well as every sector. This new economic system is called the sharing economy, but it creates precarious and non-belonging forms of work for the individuals it employs. On the other hand, the cooperative approach, which values the socio-economic development of the individual and society in solidarity, is seen as the economic and social development model of the new era. In the new digital media-based ecosystem, cooperatives need to develop new organisational models with an understanding appropriate to the era. The aim of this study is to develop a new generation organisational approach that incorporates cooperative values within the framework of these digital and social developments. In this sense, the Coop 4.0 approach proposed in this study is intended to both contribute to the relevant literature and become a unique model as a new generation organisational model with its innovative solution proposals. In the study, descriptive and fictional research methods were used together. In the study, secondary data were obtained by literature review from English and Turkish sources. Secondary data were analysed and tertiary and fictional data were developed. An interdisciplinary research method was followed in order to form the basis for the approach to be created. A new approach has been put forward by blending the data filtered from different disciplines. In the first part of the study, the status of the problem, the purpose and status of the research are explained. In the second section, the theoretical framework of digital media and cooperatives is examined with its subheadings and the current situation is investigated. In the third section, information about the research method is given. In the fourth section, hypotheses are formulated. The fifth and final section presents the unique dimensions of the study. This study is expected to bring the new cooperative approach called Coop 4.0 to the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkilerien_US
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relations ; İletişim Bilimlerien_US
dc.titleDijital medya tabanlı yeni nesil kooperatifçiliken_US
dc.title.alternativeDigital media based new generation cooperativesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya ve Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.institutionauthorBerkit, Özgün Çağlar
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid829848en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record