Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorIlgın, Hicran Özlem
dc.contributor.authorGürel, Büşra
dc.date.accessioned2023-12-11T20:01:07Z
dc.date.available2023-12-11T20:01:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShqDnhNserIy4k-9Ls5Lg4pMnDczfR_LH-9kQ-mTlTov3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4942
dc.description.abstractBu tez çalışması, gündem belirleme kuramı bağlamında KOVID-19'un Türk reklam sektörü üzerindeki etkisini incelemektedir. Çalışma, pandeminin toplumun gündemini nasıl belirlediği ve bu durumun reklam sektörünün stratejilerini, içeriklerini ve hedef kitleye ulaşma biçimlerini nasıl etkilediği üzerine odaklanmaktadır. Gündem belirleme kuramı, medyanın toplumun ne hakkında düşüneceğini ve konuşacağını belirleme gücüne sahip olduğunu savunur. Bu kuram, medyanın toplum üzerindeki etkisini ve toplumun gündeminin nasıl belirlendiğini anlamamızı sağlar. Kovid-19, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de hayatın her alanını etkiledi. Bu durum, medyanın gündemini ve dolayısıyla toplumun gündemini de büyük ölçüde değiştirdi. Pandemi sürecinde, medyanın gündemi belirleme gücü daha da belirgin hale geldi. Bu dönemde pek çok sektör gibi reklam sektörü de önemli değişiklikler yaşadı. Reklam kampanyaları ve stratejileri, pandeminin getirdiği yeni koşullara uyum sağlamak zorunda kaldı. Bu araştırmada Kovid-19'un reklam sektörü üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmak için nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ve derinlemesine görüşme yöntemine başvurulmuştur. Bu yöntemler kullanılarak pandemi öncesi ve sonrası dönemlerdeki reklam stratejilerinin karşılaştırmalı bir analizini sunmaktadır. Ayrıca, sektör profesyonelleriyle yapılan derinlemesine görüşmeler pandeminin sektöre olan etkisini net biçimde ortaya koymamızı sağlamaktadır. Bulgular, KOVID-19'un reklam sektöründe önemli değişikliklere yol açtığını göstermektedir. Bu değişiklikler; reklam içeriklerinin tonunda, hedef kitleye ulaşma yöntemlerinde ve hatta reklam ajanslarının iş yapma biçimlerinde kendini göstermektedir. Ayrıca pandeminin gündem belirleme gücü, reklamcıların halkın dikkatini çekmek için hangi konulara odaklanacağını belirlemede önemli bir rol oynamıştır. Sonuç olarak bu tez, KOVID-19 pandemisinin Türk reklam sektörü üzerindeki etkisini ve bu etkinin gündem belirleme kuramı ile nasıl ilişkilendirilebileceğini anlamamızı sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis thesis examines the impact of COVID-19 on the Turkish advertising industry in the context of Agenda Setting Theory. The study focuses on how the pandemic has set the agenda of the society and how this has affected the advertising industry's strategies, content and the way they reach the target audience. Agenda Setting Theory focuses on the power of the media to determine what society thinks and talks about. The theory allows us to understand the media's influence on society and how society's agenda is set. Covid-19 has affected every aspect of life in Turkey as it has all over the world. This situation has drastically changed the agenda of the media and thus the agenda of the society. During the pandemic, the media's power to set the agenda became even more evident. Like many other sectors, the advertising sector also experienced significant changes during this period. Advertising campaigns and strategies had to adapt to the new conditions brought about by the pandemic. In this study, content analysis and in-depth interviews, which are qualitative research methods, were used to reveal the effects of Covid-19 on the advertising industry. Using these methods, it provides a comparative analysis of advertising strategies before and after the pandemic. In addition, in-depth interviews with industry professionals provide a better understanding of the impact of the pandemic on the industry. The findings show that the COVID-19 pandemic has led to significant changes in the advertising industry. These changes are evident in the tone of advertising content, methods of reaching target audiences, and even in the way advertising agencies do business. Furthermore, the agenda-setting power of the pandemic has played an important role in determining which topics advertisers will focus on to attract the public's attention. As a result, this thesis provides an understanding of the impact of the COVID-19 pandemic on the Turkish advertising industry and how this impact can be related to Agenda Setting Theory.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleGündem belirleme kuramı bağlamında Kovid-19 gündeminin Türk reklam sektörü üzerindeki rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of the Covid-19 agenda on the Turkish advertising industry in the context of agenda setting theorytitle ofen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Medya ve Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage108en_US
dc.institutionauthorGürel, Büşra
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid823157en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record