dc.contributor.advisor | Yalçın, Fehime Sevil | |
dc.contributor.author | Bülbül, Burak | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:01:05Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:01:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxNMoKBdx3vtEPcEBT7Scl5waU-DqQWjRE4ItwsXMnT3e | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4931 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma birer tüketici olan öğretmenlerin paketli, hazır ya da yarı hazır gıdaların içindeki katkı maddeleri konusunda demografik özelliklere göre dikkate aldıkları ölçütleri belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu 2022- 2023 eğitim öğretim yılında Marmara Bölgesinde yer alan bir il de görev yapan rastgele örnekleme yolu ile seçilen 101 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada veriler anket formu aracılığıyla toplanmıştır. bakıldığında ise puan ortalaması en düşük olan faktör 'Katkı maddelerinin kullanılması gıdaları daha sağlıklı yapar'(x? = 2,10) iken ortalamanın Birer tüketici olan öğretmenlerin hazır gıdaları satın alırken genellikle çoğu ifadeye katıldıkları ve bilinçli bir tüketici olarak hareket ettikleri saptanmıştır. Tüketici olan öğretmenlerin dikkate aldıkları ölçütlere ait faktörlerin ortalamasına en yüksek olduğu faktör ise 'Daha sağlıklı gıda üretimi yapılabilmesi için bu sektörde çalışanların eğitimli ve alanında uzman olması gerekir (x? = 4,61) faktörü olmuştur. Birer tüketici olan öğretmenlerin paketli gıdalardaki katkı maddelerine ait görüşlerinin demografik özelliklere göre değişimi incelenmiştir. Öğretmenlerin hazır gıdaları satın alırken dikkate aldıkları ölçütlerin cinsiyetlerine göre, yaşlarına göre, aylık gelirlerine göre, hane halkı birey sayısına göre, hane halkı içinde çalışan birey sayısına göre, hane halkı içindeki çocuk sayısına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Öte yandan, öğretmenlerin hazır gıdaları satın alırken dikkate aldıkları ölçütler ile eğitim seviyeleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. (p>,05). | en_US |
dc.description.abstract | The research was conducted to determine the criteria that teachers, who are consumers, consider in the additives in packaged foods. Examples of the study are 101 teachers working in Marmara region in the 2022-2023 academic year. The research was collected thanks to the questionnaire provided. When the average of the problems of the criteria that teacher consider when purchasing ready-made food is examined, the substance with the lowest average score was 'The use of additives makes food healthier.'(x? =2,10) and the highest item was 'In order to produce healthier food, employees in this sector must be educated and experts in their field.'(x? =4,61). The changes in the opinions of the teachers, who are consumers, about the additives in packaged foods according to the demographic characteristics were examined. It has been determined that the criteria that teachers consider while purchasing ready-made foods do not differ statistically according to their gender, age, monthly income, number of individuals in the household, number of individuals working in the household, and the number of children in the household. On the other hand, it was determined that the criteria that teachers consider when purchasing ready-to-eat foods differ statistically according to their education level (p>.05). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sessiz kirleticilerden 'hazır gıdalardaki katkı maddelerine' yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of teaches' view on 'additives in prepared foods' from silent pollutants | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 99 | en_US |
dc.institutionauthor | Bülbül, Burak | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 788411 | en_US |