Tersine mentorluk uygulamasının örgütsel çekiciliğe etkisi: Genç kuşak (Y-Z) kuşağı çalışanlara yönelik bir araştırma
Özet
Tersine mentorluk, geleneksel anlamda mentorluğun aksine daha az deneyimli genç işgörenin kendinden kıdem ve yaş olarak üstün olan işgörene mentorluk etmesi durumunu ifade etmektedir. Çalışmanın amacı tersine mentorluk uygulamasının, yaşları ve sosyal hayatları dolayısıyla bu uygulamaya en uygun olan Y-Z kuşağı işgörenler üzerindeki örgütsel çekicilik düzeyine etkisinin ortaya konmasıdır. Konuyla ilgili literatür taranarak değişkenler arasındaki ilişkiyi gösteren bir model geliştirilmiştir. Modeli test edebilmek amacıyla anket yöntemi ile İstanbul'da bulunan ve özel sektör çalışanı olan Y-Z kuşağı 387 bireyden veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler ile faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi ve anova testi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre genç kuşak çalışanlarda tersine mentorluk uygulaması ile örgütsel çekicilik arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Reverse mentoring, in contrast to mentoring in the traditional sense, refers to the situation where the less experienced young employee mentors the employee who is superior in terms of seniority and age. The aim of the study is to reveal the effect of reverse mentoring practice on the level of organizational attractiveness on the Y-Z generation employees who are most suitable for this practice due to their age and social life. A model, that shows the relation between variables, was developed by reviewing the literature on the subject. In order to test the model, data were collected from 387 individuals from the Y-Z generation, who are private sector employees in Istanbul, with the survey method. Factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, regression analysis, t-test and anova test were made with the obtained data. When the research findings were examined, significant relationships were found between the reverse mentoring practice and the level of organizational attractiveness in the younger generation employees.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShnZRztvthM3DpXZ5iORPEhKN6IwK0ok4bzuNGcU-vj-Vhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4860