dc.contributor.advisor | Öztürk, Ömer Faruk | |
dc.contributor.author | Koyuncu, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:00:58Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:00:58Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUSRSe8xVchoy2MJ-U6m8jeuTQWGhreDpk7B4wuuRULlu | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4857 | |
dc.description.abstract | İş Sağlığı ve Güvenliği, çalışana, işyerine ve üretime gelebilecek zararları önlemeyi amaçlayan çok disiplinli bir kavramdır. Güvenlik kültürünün gelişmesiyle işyerinde meydana gelecek iş kazaları ve meslek hastalıkları azaltılabilir. Güvenlik kültürü, sadece sanayiden sayılan işyerlerini kapsamamakta, okulları da içine alan geniş bir alana sahiptir. Okullarda da sadece öğretmenlerin değil öğrencilerin de tehlikeleri tanıması ve önleyici unsurları bilmesi oldukça önemlidir. Bu tez çalışmasının amacı; İstanbul merkez ve ilçelerinde hizmet veren İSTEK Okulları'nda görev yapan öğretmenlerin yürürlükte olan 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun ve bu kanuna bağlı yönetmeliklerinin zorunlu kıldığı sorumluluklara ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda 24 adet sorudan oluşan bilgi değerlendirme ölçeği hazırlanmış ve katılımcılara yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Veri setleri SPSS 24.0 istatistik yazılımı vasıtasıyla çözümlenmiştir. Tez çalışması neticesinde; 55-65 yaş arasında, bekar ve erkek öğretmenlerin İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili bilgi seviyelerinin araştırmadaki diğer gruplara nazaran daha olumlu cevaplar verdiği tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Occupational Health and Safety is a multi-disciplinary concept that aims to prevent harm to the employee, workplace and production. With the development of safety culture, occupational accidents and occupational diseases that may occur in the workplace can be reduced. Safety culture does not only cover industrial workplaces, but also has a wide area that includes schools. It is very important that not only teachers but also students recognize the dangers and know the preventive elements in schools. The purpose of this thesis study; to appraise the knowledge level of the teachers working at İSTEK Schools serving in the center and districts of Istanbul, regarding the responsibilities required by the Occupational Health and Safety Law No. 6331 and connected regulations. For this purpose, an information evaluation scale consisting of 24 questions was prepared and applied to the participants by face-to-face survey technique. Data sets were analyzed using SPSS 24.0 statistical software. As a result of the thesis study; It has been determined that the knowledge levels of single and male teachers between the ages of 55-65 about occupational health and safety give more positive answers than the other groups in the research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İstek okullarında görev yapan öğretmenlerin iş güvenliği bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi: istanbul kampüslerinde uygulama | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of occupatonal safety levls of teachers working at istek schools: Application in istanbul campuses | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 78 | en_US |
dc.institutionauthor | Koyuncu, Uğur | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 779424 | en_US |