dc.contributor.advisor | Eryaman, Martına Rıedler | |
dc.contributor.advisor | Eryaman, Mustafa Yunus | |
dc.contributor.author | Özgün, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:00:58Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:00:58Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxL0xANiVy0JgjqCi_m9Qu-oh2uuWPgv63VMtwmsD_VhE | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4848 | |
dc.description.abstract | Okul değerlendirme, küreselleşen dünyada birçok ülkenin önemli gündem konuları arasında yer almakta olsa da tüm çabalara ve ilerlemeye rağmen, bu sorun Türkiye'de henüz çözülememiştir. Okul değerlendirme, küreselleşen dünyada birçok ülkenin önemli gündem konuları arasında yer almaktadır. Çeşitli çabalara ve son yıllardaki ilerlemelere rağmen, bu sorun Türkiye'de henüz çözülmüş değildir. Okul değerlendirme, ulusal veya uluslararası eğitim paydaşları tarafından belirlenen bir değerlendirme çerçevesi içindeki kriterlere göre, bir okulun kalitesinin performansının makro ve mikro değişkenler açısından sistematik analizi olarak ifade edilir. Bu çalışmada da üç farklı ülkedeki ilkokul değerlendirme modellerinin ortak ve ayırt edici özelliklerine odaklanılarak, bu modelleri karşılaştırmalı olarak incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden biri çoklu durum çalışması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda üç farklı ülkenin ilkokul değerlendirmelerinin ortak ve ayırt edici yönleri karşılaştırılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | School evaluation is among the significant agenda topics of many countries in the globalizing world. Despite the efforts and progress, this issue has not yet been resolved in Turkey. School evaluation is expressed as the systematic analysis of the performance of a school in terms of macro and micro variables, according to criteria within an evaluation framework determined by national and/or international education stakeholders. The main purpose of this study is to examine the school evaluation models in the context of primary education in three different countries in a comparative way, focusing on their commonalities and differences. This study was designed with a case study which is one of the qualitative research methods. The research was conducted with a multiple case study design. As a result of the research, the common and different aspects of three countries primary school evaluations were compared. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An international comparative analysis of primary school evaluation systems in Ireland, Singapore, and Turkey | en_US |
dc.title.alternative | İrlanda, Singapur ve Türkiye'deki ilkokul okul değerlendirme sistemlerimin uluslararası karşılaştırmalı analizi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İlköğretim Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 101 | en_US |
dc.institutionauthor | Özgün, Tuba | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 789503 | en_US |