dc.contributor.advisor | Kurt, Fatma Yılmaz | |
dc.contributor.author | Yıldız, Nurgül | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T20:00:56Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T20:00:56Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTH0PhXbXMcZHrRp7H-8sbxNd8Y0nI9AhOdUeQ41R-RDw | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4823 | |
dc.description.abstract | Çalışma, COVID-19 pandemi sürecinde yüz yüze eğitim alan çocukların ve annelerinin korku ve anksiyete düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapılan çalışma, Türkiye'nin batısında yer alan bir Eğitim Araştırma Hastanesinin çocuk polikliniğinde 20 Ekim 2021- 15 Ocak 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırmaya belirtilen tarihler arasında hastanenin çocuk polikliniğine başvuran ve araştırma grubu seçim kriterlerine uyan 8-12 yaş arası çocuk (n=222) ve anneleri (n=222) dahil edildi. Verilerin toplanmasında çocuk ve anneye ait tanıtıcı özellikleri içeren Tanıtıcı Bilgi Formu, çocukların anksiyete düzeylerini belirlemede Çocuklar İçin Durumluk Sürekli Kaygı Ölçeği (ÇDSKÖ), korku düzeylerini belirlemede ise Yüz İfadelerini Derecelendirme Ölçeği (YİDÖ) kullanıldı. Annelerin korku düzeylerinin belirlenmesinde ise COVID-19 Korku Ölçeği (CFS), anksiyete düzeylerinin belirlenmesinde Koronavirüs Anksiyete Ölçeği (KAÖ) kullanıldı. Verilerin analizinde normal dağılım varsayımının kontrolü için Kolmogorov-Smirnov test, bağımsız iki grup karşılaştırmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız değişkenin karşılaştırılmasında One Way Anova testi kullanıldı. Araştırmaya katılan çocukların %69,37 (n=154)'si, annelerin %78,38 (n=174)'i yüz yüze eğitimi tercih etmektedir. Çocukların ÇDSKÖ puan ortalaması 37,72±6,03, YİDÖ puan ortalaması 1,95±1,28; annelerin ise CFS puan ortalaması 17,51±6,77, KAÖ puan ortalaması 2,65±3,56'dır. Yapılan analizlerde annelerin CFS ile çocukların YİDÖ puan ortalamaları arasında pozitif yönde düşük düzeyde (r=0,25; p<0,05); anne CFS ile ÇDSKÖ puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi (r=0,36; p<0,05). Ayrıca anne KAÖ ile ÇDSKÖ ve çocuk YİDÖ puan ortalamaları arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edildi (r=0,18; p<0,05). Sonuç olarak COVID-19 pandemi sürecinde yüz yüze eğitim alan çocukların korkularının oldukça düşük, anksiyete düzeylerinin ortalamanın altında; annelerin ise anksiyetelerinin oldukça düşük, korku düzeylerinin ise ortalama düzeyde olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The research was conducted to determine the fear and anxiety levels of children and their mothers in the face-to-face education during the COVID-19 pandemic process. A descriptive and correlational study was carried out between 20 October 2021- 15 January 2022 in the pediatric outpatient clinic of a Training and Research Hospital in western Turkey. Children aged 8-12 years (n=222) and their mothers (n=222) who applied to the pediatric outpatient clinic of the hospital between the specified dates and met the research group selection criteria were included in the study. The Descriptive Information Form, which includes the characteristics describing the child and the mother, State Trait Anxiety Inventory for Children (STAIC) to determine the anxiety levels of children, Facial Expression Rating Scale (FERS) was used to determine fear levels. The COVID-19 Fear Scale (CFS) was used to determine the fear levels of mothers, The Coranavirus Anxiety Scale (CAS) was used to determine anxiety levels. Kolmogorov-Smirnov test was used to control the assumption of normal distribution in the analysis of the data, the t-test was used to compare two independent groups, and the One Way Anova test was used to compare more than two independent variables, % 69.37 (n=154) of the children and 78.38% (n=174) of the mothers prefer face-to-face education participating in the research. The average STAIC score of the children was 37.72±6.03, and the average FERS score was 1.95±1.28; while the average CFS score of the mothers was 17.51±6.77, the average CAS score is 2.65±3.56. In the analyzes performed relationship low level between the mothers' CFS and the children's FERS scores (r=0.25; p<0.05); It was determined that there was a positive and moderately statistically significant relationship between maternal CFS and the average STAIC scores (r=0.36; p<0.05). In addition, a low level of positive correlation was found between maternal CAS and STAIC and child FERS average scores (r=0.18; p<0.05). As a result, the fears of children who received face-to-face education during the COVID-19 pandemic process are quite low and their anxiety levels are below the average; the anxiety levels of the mothers were quite low and their fear levels were at an average level. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | COVID-19, Korku, Anksiyete, Ebeveyn, Çocuk, Yüz yüze eğitim | en_US |
dc.subject | COVID-19, Fear, Anxiety, Parent, Child, Face-to-face education. | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | en_US |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Covıd-19 pandemi sürecinde yüz yüze eğitim alançocukların ve annelerinin korku ve anksiyete düzeylerininbelirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of fear and anxiety levels of children and their mothers in the face-to-face education during the Covid-19 pandemic process | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 81 | en_US |
dc.institutionauthor | Yıldız, Nurgül | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 819156 | en_US |