Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKımter, Nurten
dc.contributor.authorKaraalp, Özlüfet
dc.date.accessioned2023-12-11T19:57:02Z
dc.date.available2023-12-11T19:57:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTBj5PZmLDFGloiMYjvXgM5jaePpIF159G0lWHZPCQYeN
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4777
dc.description.abstractEnneagram sözcüğü Yunanca dokuz anlamına gelen "ennea" ve noktalar anlamına gelen "grammos" sözcüklerinden oluşmaktadır. Enneagram metodolojisinde bireyler kişilik özelliklerine göre dokuz farklı kişilik tipinden birine ait olarak doğmakta ve sahip oldukları kişilik tipinin güçlü ve zayıf yönlerini, arayış ve ihtiyaçlarını yansıtmaktadırlar. Bu dokuz kişilik tipi, bireylerin baskın kişilik özelliklerini ve kişiliği şekillendiren davranış kalıplarını ortaya koymaktadır. Bu nedenle Enneagram tipolojisi ile ilişkili faktörlerin incelenmesi önem arz etmektedir. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinde Enneagram kişilik tipleri ile dinî tutum arasındaki ilişkiyi incelemek başka bir deyişle üniversite öğrencilerinin dinî tutum düzeyleri ile Enneagram kişilik tipleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bunun yanı sıra araştırmada Enneagram kişilik tipleri ve dinî tutum ile sosyo-demografik faktörler arasındaki ilişki ve farklılıkların incelenmesi de hedeflenmektedir. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, Çanakkale Onsekiz Mart ve Van Yüzüncü Yıl üniversitelerinde öğrenim gören bireyler oluşturmaktadır. Örneklemi ise, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde 2021-2022 yılında öğrenim gören 606 (71,0) kız ve 247 (29,0) erkek öğrenci olmak üzere 853 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmada "Kişisel Bilgi Formu" , "Enneagram Kişilik Ölçeği (EKÖ)" ve "Ok Dinî Tutum Ölçeği (ODTÖ)" kullanılmıştır. Çalışma verilerinin değerlendirilmesinde faktör analizi, t-test, varyans analizi (Anova) ve korelasyon tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Dinî Tutum Ölçeği'ndeki tüm boyutlarla ve toplam dinî tutum ölçek puanları ile Enneagram kişilik tipleri arasında v istatistiksel olarak anlamlılık derecesinde pozitif ilişkiler tespit edilmiştir. Yine araştırmanın sonucunda sosyo-demografik özelliklere göre Enneagram kişilik tiplerinin ve dinî tutumun bazı alt boyutlarında anlamlı farklılaşmalar olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe word Enneagram comes from the Greek words "ennea" meaning nine and "grammos" meaning dots. In the Enneagram methodology, individuals are born as belonging to one of nine different personality types according to their personality traits, and they reflect the strengths and weaknesses, quests and needs of their personality type. These nine personality types reveal the dominant personality traits of individuals and the behavioral patterns that shape the personality. For this reason, it is important to examine the factors associated with the Enneagram typology. In this context, the main purpose of the research is to examine the relationship between Enneagram personality types and religious attitudes among university students, in other words, to determine whether there is a statistically significant relationship between university students' religious attitude levels and Enneagram personality types. In addition to this, the study also aims to examine the relationship and differences between Enneagram personality types, religious attitude and socio-demographic factors. The population of the research, in which the correlational survey model was used, which is one of the quantitative research methods, consists of individuals studying at Canakkale Onsekiz Mart and Van Yüzüncü Yıl universities. The sample consists of 853 participants, 606 (71,0) female and 247 (29.0), male students studying at Canakkale Onsekiz Mart University and Van Yüzüncü Yıl University in 2021- 2022 school year. In the research, "Personal Information Form", "Enneagram Personality Scale (EPS)" and "Ok Religious Attitude Scale (ORAS)" were used. Factor analysis, t-test, analysis of variance (Anova) and correlation techniques were used to evaluate the study vii data. As a result of the research, statistically significant positive relationships were found among all dimensions in the Religious Attitude Scale and total religious attitude scale scores and Enneagram personality types. Again, as a result of the research, it was determined that there were significant differences in some sub-dimensions of Enneagram personality types and religious attitudes according to socio-demographic characteristics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDinen_US
dc.subjectReligion ; Psikolojien_US
dc.titleDindar ve dindar olmayan bireylerde Enneagram'ın incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Enneagram in religious and non-religious individualsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.institutionauthorKaraalp, Özlüfet
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid819632en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record