dc.contributor.advisor | Çelik, Bekir | |
dc.contributor.author | Aytaç, Ayşe Nur | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:57:01Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:57:01Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpRzQWmyDB71NuDp-SodblyfDF8ogTQwAEmEPCy3gdJlrA | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4768 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel hedefi çözüm odaklı kurama dayalı grupla psikolojik danışmanın ergenlerin öz şefkat düzeyine etkisini incelemektir. Çalışmanın hedefi doğrultusunda ortaokul öğrencilerine uygulanmak üzere 6 oturumdan oluşan çözüm odaklı grupla psikolojik danışma oturumları tasarlanmıştır. Uygulama aşamasına geçilmeden önce 298 7. ve 8. sınıf öğrencisine Öz Şefkat Ölçeği Kısa Formu uygulanmıştır. Daha sonra ölçeğe verilen cevaplar sonucunda öz şefkat düzeyi düşük 24 öğrenci seçkisiz örneklem yoluyla deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır. Öğrenciler ile grup aşamasına geçilmeden veli onamı alınmış, öğrencilere çalışma hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmada 2 (deney, kontrol) x 3 (öntest, son test, izleme testi) desen kullanılmıştır. Deney grubundaki ergenlerle 6 oturum grupla psikolojik danışma oturumları yürütülürken, kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. Oturumların sonunda son test, 3 ay sonra izleme testi uygulanmıştır. Yapılan analizlerde çözüm odaklı grupla psikolojik danışma oturumlarına katılan ergenlerin öz şefkat düzeyinin yükseldiği ve oluşan etkinin 3 ay sonra da devam ettiği bulunmuştur. Kontrol grubunda ise anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Sonuç olarak çözüm odaklı kurama dayalı grupla psikolojik danışmanın ergenlerin öz şefkat düzeyini yükselttiğini söylemek mümkündür. | en_US |
dc.description.abstract | The main objective of this study is to examine the effect of psychological counseling with a solution-focused theory-based group on the self-compassion level of adolescents. In line with the aim of the study, psychological counseling sessions with a solution-focused group consisting of 6 sessions have been designed to be applied to secondary school students. Before moving to the application stage, the Short Form of the Self-Compassion Scale was applied to the 298 students who were in 7th and 8th grade. Then, 24 students with low self-compassion level were selected and divided into experimental and control groups through an indiscriminate sample. Parental consent was obtained before proceeding to the group stage with the students, and information about the study was provided to the students. In the study, 2 (experiment, control) x 3 (pre-test, post-test, follow-up test) patterns were used. 6 solution focused psychological counseling sessions were conducted with the experiment group, while no actions were taken in the control group. The final test was performed at the end of the sessions and the follow-up test was performed 3 months later. Analyses showed that the self-compassion level of the adolescents who participated in psychological counseling sessions with the solution-focused group increased and the resulting effect continued after 3 months. In the control group, no significant difference was found. As a result, it is possible to say that psychological counseling with a solution-oriented theory-based group increases the level of self-compassion of adolescents. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Çözüm odaklı grupla psikolojik danışmanın ergenlerin özşefkat düzeylerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of psychological counseling with a solution- focused group on adolescents' self-compatibility levels | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 112 | en_US |
dc.institutionauthor | Aytaç, Ayşe Nur | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 795573 | en_US |