dc.contributor.advisor | Çoruk, Adil | |
dc.contributor.author | Turhan, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:57:01Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:57:01Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxN8xJsettW3qWrHmxmCRUXWzfWnVOdUveMWWBs15FVCC | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4766 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Çanakkale ilinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ve bu kurumlarda eğitim gören öğrencilerin dijital dönüşüm kavramına yönelik görüşleri ele alınarak, uzaktan eğitim sürecinde 2023 Eğitim Vizyon Belgesi ve 11. Kalkınma Planı çerçevesindeki dijital dönüşüm hedeflerinin gerçekleştirilme düzeyi incelenmiştir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tekniği ile şekillendirilen çalışmaya, Çanakkale ilinden 69 öğretmen ve 143 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aşamasında, 2023 Eğitim Vizyon Belgesi ve 11. Kalkınma Planı içerisinde bulunan dijital dönüşüm hedefleri çerçevesinde oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada sonuçlarına göre öğretmen ve öğrenciler dijital dönüşüm kavramını, uzaktan eğitim kavramı ile ilişkilendirmektedirler. Öğretmenler EBA portalı ve portal içerisindeki dijital materyalleri yeterli bulurken, öğrenciler EBA portalını yetersiz ancak portal içerisindeki dijital materyalleri yeterli bulmuşlardır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the level of implementation of the digital transformation goals within the framework of the 2023 Education Vision Document and the 11th Development Plan during the distance education period was examined according to the views of the teachers working in secondary education institutions in Çanakkale and the students studying in these institutions on the concept of digital transformation. Sixty-nine teachers and 143 students from Çanakkale province participated in the study, which was shaped by the a case study technique, one of the qualitative research techniques. In the data collection phase, a semi-structured interview form created within the framework of the digital transformation goals in the 2023 Education Vision Document and the 11th Development Plan was used. Content analysis method was used for the analysis of the data. According to the results of the study; teachers, and students associate the concept of digital transformation with the concept of distance education. Whereas the teachers found the EBA portal and the digital materials in it sufficient, the students found the EBA portal insufficient but the digital materials in the portal sufficient. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uzaktan eğitim sürecinde dijital dönüşüm hedeflerinin gerçekleştirilme düzeyine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Teachers and students opinion on realization levels of digital transformation goals during distance education | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 176 | en_US |
dc.institutionauthor | Turhan, Tuba | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 786770 | en_US |