dc.contributor.advisor | Ersin, Hülya Güvenç | |
dc.contributor.author | Doğan, Derya | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:57:00Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:57:00Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShoeueYNhrf9Bn_aK1Kyc_0Vag1d3bAzJxgpuQzp6xbX4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4761 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öz düzenlemeli öğrenme programının, ortaokul öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenmeleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, Zimmerman'ın döngüsel öz düzenlemeli öğrenme modeli temelinde bir öz düzenlemeli öğrenme güçlendirme programı geliştirilmiştir. Program, öz düzenlemeli öğrenmenin farklı evrelerine yönelik bilişsel ve biliş üstü strateji öğretimi ve yansıtma ilerleticilerinden oluşmaktadır. Araştırmada yarı deneysel desenlerden, ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma grubunu, Çanakkale ili Bayramiç ilçesinde bir devlet ortaokulunun iki şubeli beşinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Şubelerden biri kontrol grubu, diğeri deney grubu olacak şekilde rastgele belirlenmiştir. Her iki grubun mevcudu 15 kişidir. Öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenmeleri, Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği ile ölçülmüştür. Araştırma süresince, öz düzenlemeli öğrenme öğrencilere ders dışı oturumlarla tanıtılmış, program dahilinde uygulamalar yapılmıştır. Programın strateji öğretimi ve yansıtma aşamaları, derslerle bütünleşik şekilde devam etmiştir. Öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenmelerini ölçmek amacıyla yapılan ön testlerde grupların denk olduğu görülmüştür. Programın uygulanması sonucu yapılan son testlerde ise, deney grubunun güdüsel düzenleme bölümünde öğrenmeye ilişkin kontrol inancı ve öz yeterlik inançlarının; öğrenme stratejileri bölümünde ise, çaba yönetimi, üst bilişsel stratejiler, yineleme, düzenleme stratejilerinin uygulamadan olumlu etkilendiği görülmüştür. Özetle geliştirilen öz düzenlemeli öğrenme güçlendirme programı, öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenmelerini olumlu yönde etkilemiştir. Araştırma, öz düzenlemeli öğrenmenin önemi ve etkisine dikkat çekmektedir. Bu bağlamda Millî Eğitim Bakanlığı ve üniversiteler iş birliğine, öğretmen ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to investigate the impact of a self-regulated learning enpowerment program on middle school students' self-regulated learning. To achieve this goal, a self-regulated learning reinforcement program was developed based on Zimmerman's cyclical self-regulated learning model. The program consists of cognitive and metacognitive strategy instruction and reflection prompts targeting different phases of self-regulated learning. A quasi-experimental design, specifically a pretest-posttest control group design, was employed in the study. The research participants consisted of fifth-grade students from a public middle school with two branches in the Bayramiç district of Çanakkale province, Turkey. One branch was randomly assigned as the control group, while the other branch served as the experimental group. Each group consisted of 15 students. Students' self-regulated learning was measured using the Scale of Motivational Strategies for Learning. Throughout the research period, self-regulated learning was introduced to students through extracurricular sessions, and various activities were implemented within the program. The strategy instruction and reflection stages of the program were integrated with regular lessons. Pretests indicated that the groups were equivalent in terms of self-regulated learning. However, the posttests conducted after implementing the program revealed that the experimental group showed positive effects on their perceived control and self-efficacy beliefs regarding learning in the motivational regulation section. Additionally, in the learning strategies section, the experimental group demonstrated positive effects on effort management, metacognitive strategies, rehearsal, and organizational strategies. In summary, the developed self-regulated learning reinforcement program positively influenced students' self-regulated learning. The research emphasizes the importance and impact of self-regulated learning, and provides recommendations for collaboration between the Ministry of National Education and universities, as well as suggestions for teachers and researchers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öz düzenlemeli öğrenme güçlendirme programının ortaokul öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenmeleri üzerindeki etkileri | en_US |
dc.title.alternative | The effects of self-regulated learning empowerment program on secondary school students' self-regulated learning | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 175 | en_US |
dc.institutionauthor | Doğan, Derya | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 823164 | en_US |