dc.contributor.advisor | Başar, Mustafa Aydın | |
dc.contributor.author | Sezen, Gökalp | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:56:59Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:56:59Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShrQbPyENW3HRmoSCdF7I4ERlgTGnJj0GMFOTKhfxg9-E | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4753 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü öğrencilerinin mesleki kaygı düzeyleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Anabilim Dallarından Sosyal Bilimleri, Fen Bilimleri, Eğitim Bilimleri ve Sağlık Bilimleri bölümlerinde öğrenim görmekte olan ve kümeleme örnekleme yöntemine göre belirlenen 372 öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Çalışan Lisansüstü Öğrencilerine Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği" (Başar ve Sezen, 2023), "Çalışmayan Lisansüstü Öğrencilerine Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği" (Başar ve Sezen, 2023), "Yaşam Doyumu Ölçeği" (Köker, 1991) ve katılımcıların sosyo-demografik özelliklerinin belirlenmesi için "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; korelasyon analiz yöntemi, ilişkisiz örneklemler t-testi ve tek yönlü ANOVA yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Lisansüstü Eğitim Enstitüsü öğrencilerinin mesleki kaygı düzeyleri ile yaşam doyumu düzeyleri arasında negatif yönlü ve anlamlı düzeyde ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü öğrencilerinin mesleki kaygı düzeyleri arttıkça yaşam doyumları azalmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal the relationship between the vocational future and professional promotion anxiety levels of Graduate Education Institute students and their life satisfaction. The research was carried out with the participation of 372 students who were studying in Social Sciences, Natural Sciences, Educational Sciences and Health Sciences departments of Çanakkale Onsekiz Mart University Graduate Education Institute and determined according to the cluster sampling method. In the research, as data collection tools, "Vocational Anxiety Scale for Working Graduate Students" (Basar & Sezen, 2023), "Vocational Anxiety Scale for Non-Working Graduate Students" (Basar & Sezen, 2023), "Life Satisfaction Scale" (Köker, 1991) and "Personal Information Form" was used to determine the socio-demographic characteristics of the participants. The data obtained in the research; correlation analysis method, unrelated samples t-test and one-way ANOVA method for unrelated samples. According to the findings obtained in the research; It was concluded that there is a negative and significant relationship between the occupational anxiety levels of graduate education institute students and their life satisfaction levels. Occupational anxiety levels of graduate education institute students increases, life satisfaction decreases. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lisansüstü eğitim enstitüsü öğrencilerinin mesleki kaygı düzeylerinin yaşam doyumları ile ilişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The relationship of vocational anxiety levels of graduate students and life satisfaction | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 119 | en_US |
dc.institutionauthor | Sezen, Gökalp | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 829607 | en_US |