dc.contributor.advisor | Çoban, Serhat | |
dc.contributor.author | Göktürk, Sümeyye Gülsüm | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:56:56Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:56:56Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=nLNfCsWgUluh5T2iyudShlESirdRhnlgJD4PqP9PnV8ZiGy3deqglaug87lAgVvb | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4729 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, YouTube üzerinden üniversite sınavına hazırlanan bireylerin ders çalışma pratiklerini incelemek sebebiyle hazırlanmıştır. Çalışmada üniversite sınavına hazırlanan öğrenciler için dijital bir dershane modeli olarak da işlev görebilecek olan YouTube'da bireylerin YouTube kanallarını seçme nedenleri ile YouTube'dan ders çalışma pratiklerini etkileyen temel etmenlerin üzerinde durulmuştur. Üniversite sınavına hazırlanan bireylerin YouTube ile olan ilişkisi kendi yaşam deneyimleri üzerinden incelenerek betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, YouTube üzerinden üniversite sınavlarına hazırlanan 14 kişi ile yarı yapılandırılmış mülakat tekniğiyle görüşme gerçekleştirilmiştir. Eşitlik olması açısından ise 7 erkek, 7 kadın öğrenci ile görüşme sağlanmıştır. Araştırmada kartopu örneklem modeli kullanılmıştır. Görüşmeler yüz yüze gerçekleşmiştir. Katılımcılara yapılandırılmış olarak; hangi sınava yönelik YouTube'u tercih ettikleri, kanal seçerken nelere dikkat ettikleri, YouTube kanalı üzerinden ders çalışma nedenleri, kanalları tercih etme aşamasında kimlerden faydalandıkları gibi temel sorular yöneltilmiştir. Teknolojinin gelişmesi ve kitle iletişim araçlarının çeşitlenmesiyle eğitimde de birtakım değişimler yaşanmıştır. Çalışmada da görüldüğü üzere diğer tetikleyici etken Covid 19 salgınıdır. Salgından sonra katılımcılar online eğitimlere yönelmiş, okula veya dershaneye "takviye" olarak YouTube üzerinden ders çalışmıştır. Bu sebeple katılımcılar görüşme boyunca okul ve dershane gibi kurumlar ile YouTube'daki ders çalışma kanalları arasında karşılaştırmalar yapmıştır. Katılımcılar okul ve dershane ortamını daha "disiplinli" bulmaktadır. Genel itibariyle katılımcılar YouTube sosyal ağı üzerinden ders çalışmanın veya sınava hazırlanmanın verimli olduğunu belirtmektedir fakat katılımcıların hepsi dershaneye veya okul kursuna da gitmektedir. Katılımcılar için YouTube üzerinden sınava hazırlanmak tek başına yeterli olmamaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This study has been prepared to examine the study practices of individuals preparing for the university exam on YouTube. In the study, the reasons why individuals choose YouTube channels on YouTube, which can also function as a digital classroom model for students preparing for the university exam, and the main factors affecting their study practices from YouTube are emphasized. The relationship of individuals preparing for the university exam with YouTube has been tried to be described by examining their own life experiences. Qualitative research method was used in the research, and semi-structured interview technique was interviewed with 14 people who were preparing for university exams on YouTube. In terms of equality, 7 male and 7 female students were interviewed. Snowball sampling model was used in the research. The interviews took place face to face. Structured to the participants; Basic questions such as which exam they prefer YouTube for, what they pay attention to when choosing a channel, the reasons for studying on the YouTube channel, who they benefit from in the process of choosing channels were asked. With the development of technology and the diversification of mass media, there have been some changes in education. As seen in the study, the other triggering factor is the Covid 19 epidemic. After the epidemic, the participants turned to online trainings and studied on YouTube as a "supplement" to the school or classroom. For this reason, the participants made comparisons between institutions such as schools and private teaching institutions and study channels on YouTube during the interview. Participants find the school and classroom environment more "disciplined". In general, the participants state that studying or preparing for the exam through the YouTube social network is productive, but all of the participants also go to private teaching institutions or school courses. It is not enough for the participants to prepare for the exam on YouTube alone. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | YouTube, Dijitalleşme, Sosyal Ağ, Eğitim. | en_US |
dc.subject | YouTube, Digitization, Social Network, Education. | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | en_US |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | YouTube'un dijital dershane modeli: Üniversite sınavlarına hazırlanan bireylerin ders çalışma pratiklerine yönelik bir inceleme | en_US |
dc.title.alternative | YouYube's digital classroom model: A review of the study practices of individuals preparing for university exams | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Disiplinlerarası Medya ve Kültürel Çalışmalar Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 120 | en_US |
dc.institutionauthor | Göktürk, Sümeyye Gülsüm | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 823145 | en_US |