Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Ufuk
dc.contributor.authorErgen, Hüseyin
dc.date.accessioned2023-12-11T19:56:54Z
dc.date.available2023-12-11T19:56:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUS0vGnTFR_zmVui7gIH9pMXs_FqtyWv2XCtvUO140vL2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4709
dc.description.abstractÇalışanların eğitim ve geliştirme faaliyetleriyle yeni teknolojilere yönelik kullanım kolaylığı ve işe bağlılık düzeylerinde meydana gelen değişmeler tespit edilmeye çalışılmıştır. Teknolojideki hızlı gelişmelerle birlikte günümüzde işletmelerin nasıl çalıştığına ve çalışanların nasıl öğrenip işlerini nasıl yaptıklarına ilişkin çeşitli değişiklikler meydana getiren Endüstri 4.0 devrimi yaşanmaktadır. Çalışan refahının bu teknolojik gelişmelerle birlikte nasıl etkilenebileceği konusunda pek çok soru meydana gelmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı çalışanların hizmet içi eğitim ve işe bağlılık ilişkisinde teknoloji kabulünün aracılık rolü etkisinin araştırılması ve yaş, cinsiyet, kıdem süresi, eğitim durumu gibi demografik özelliklerinin belirtilen ilişkideki rolünün tespit edilmesi hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ilinde özel sektörde görev alan 350 banka çalışanından anket formu ile veriler elde edilmiştir. Araştırma hipotezleri için hiyerarşik regresyon modeli kurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre hizmet içi eğitimin işe bağlılık düzeyi ilişkisinde etkisinde teknoloji kabul düzeyinin tam aracılık etkisi olduğu analiz edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt has been attempted to determine the changes within the level of ease of utilize and work commitment to new technologies with the training and advancement exercises of the employees. With the rapid developments in innovation, there is an Industry 4.0 insurgency that brings different changes in how educate work and how employees learn and do their jobs. Numerous questions emerge approximately how employee well-being can be influenced by these technological advancements. In this context, the part of innovation acknowledgment within the relationship between in-service preparing and work engagement on private sector bank representatives was examined. The study was carried out with 350 members randomly selected from among private sector bank workers working in Istanbul. A hierarchical regression model was established to determine the interceding impact of innovation acknowledgment level within the relationship between in-service preparing and work engagement level. With this model, it has been analyzed that the level of innovation acknowledgment encompasses a full intercession effect on the impact of in-service preparing on the level of work engagement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkilerien_US
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleHizmet içi eğitim ve işe bağlılık ilişkisinde teknoloji kabulünün rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of technology acceptance in the relationship between training and work engagementen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.institutionauthorErgen, Hüseyin
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775924en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record