Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorİzmirli, Özden Şahin
dc.contributor.authorÇiftcibaşı, Zühal
dc.date.accessioned2023-12-11T19:56:49Z
dc.date.available2023-12-11T19:56:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8ruPeHncKjTXA7aUmX9tPqrI3jRYfyeyM3YcAwN0w1HkY
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4656
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerine yönelik akademik kütüphane eğitiminin ADDIE Öğretim Tasarımı Modeli kullanılarak geliştirilmesi ve geliştirilen akademik kütüphane eğitiminin etkililik, verimlilik ve memnuniyet çerçevesinde kullanılabilirliğinin uzmanlara sunulan anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak incelenmesidir. Çalışma kapsamında; araştırmacı ile beraber bir uzaktan eğitim uzmanı ve bir BÖTE uzmanından oluşan öğretim tasarımı ekibi oluşturulmuş, ADDIE öğretim tasarımının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama, değerlendirme adımlarına göre, çoklu ortam tasarım ilkelerine uygun, Moodle öğrenme yönetim sistemi kullanılarak bir e-Akademik Kütüphane Eğitimi tasarlanmıştır. Tasarlanan eğitimin kullanılabilirliği etkililik, verimlilik, memnuniyet bağlamında 13 uzmanın eğitim sistemine kayıt olmaları, sistemi incelemeleri ve araştırmacı tarafından hazırlanan kullanılabilirliğe yönelik anketi yanıtlamalarının ardından görüşmeyi kabul eden 6 uzman ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda tasarlanan sistemin amaca uygun bir tasarıma sahip olduğu, kullanılabilirliğinin etkili, verimli ve memnuniyet uyandırıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte eğitim sisteminde teknik bazı düzenlemeler gerektiği ulaşılan sonuçlar arasındadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop academic library instruction for university students using the ADDIE Instructional Design Model and to examine the usability of the developed academic library instruction within the framework of effectiveness, efficiency and satisfaction through a questionnaire form and semi-structured interviews with experts. Within the scope of the study, an instructional design team consisting of the researcher, a distance education specialist and an Computer Education and Instructional Technology specialist was formed, and an e-Academic Library Instruction was designed according to the analysis, design, development, implementation, and evaluation steps of the ADDIE instructional design, using the Moodle learning management system in accordance with the principles of multimedia design. The usability of the designed instruction was evaluated in terms of effectiveness, efficiency and satisfaction by conducting semi-structured interviews with 6 experts who agreed to be interviewed after 13 experts registered to the training system, examined the system and answered the usability questionnaire prepared by the researcher. As a result of the research, it was concluded that the designed system has a design suitable for the purpose and its usability is effective, efficient and satisfactory. However, some technical adjustments are needed in the education system.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerine yönelik akademik kütüphane eğitiminin ADDIE öğretim tasarım modeli ile geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDesigning the academic library instruction for university students with ADDIE instructional design modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.institutionauthorÇiftcibaşı, Zühal
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid806472en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record