dc.contributor.advisor | İzmirli, Özden Şahin | |
dc.contributor.author | Çiftcibaşı, Zühal | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:56:49Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:56:49Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8ruPeHncKjTXA7aUmX9tPqrI3jRYfyeyM3YcAwN0w1HkY | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4656 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerine yönelik akademik kütüphane eğitiminin ADDIE Öğretim Tasarımı Modeli kullanılarak geliştirilmesi ve geliştirilen akademik kütüphane eğitiminin etkililik, verimlilik ve memnuniyet çerçevesinde kullanılabilirliğinin uzmanlara sunulan anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak incelenmesidir. Çalışma kapsamında; araştırmacı ile beraber bir uzaktan eğitim uzmanı ve bir BÖTE uzmanından oluşan öğretim tasarımı ekibi oluşturulmuş, ADDIE öğretim tasarımının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama, değerlendirme adımlarına göre, çoklu ortam tasarım ilkelerine uygun, Moodle öğrenme yönetim sistemi kullanılarak bir e-Akademik Kütüphane Eğitimi tasarlanmıştır. Tasarlanan eğitimin kullanılabilirliği etkililik, verimlilik, memnuniyet bağlamında 13 uzmanın eğitim sistemine kayıt olmaları, sistemi incelemeleri ve araştırmacı tarafından hazırlanan kullanılabilirliğe yönelik anketi yanıtlamalarının ardından görüşmeyi kabul eden 6 uzman ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda tasarlanan sistemin amaca uygun bir tasarıma sahip olduğu, kullanılabilirliğinin etkili, verimli ve memnuniyet uyandırıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte eğitim sisteminde teknik bazı düzenlemeler gerektiği ulaşılan sonuçlar arasındadır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to develop academic library instruction for university students using the ADDIE Instructional Design Model and to examine the usability of the developed academic library instruction within the framework of effectiveness, efficiency and satisfaction through a questionnaire form and semi-structured interviews with experts. Within the scope of the study, an instructional design team consisting of the researcher, a distance education specialist and an Computer Education and Instructional Technology specialist was formed, and an e-Academic Library Instruction was designed according to the analysis, design, development, implementation, and evaluation steps of the ADDIE instructional design, using the Moodle learning management system in accordance with the principles of multimedia design. The usability of the designed instruction was evaluated in terms of effectiveness, efficiency and satisfaction by conducting semi-structured interviews with 6 experts who agreed to be interviewed after 13 experts registered to the training system, examined the system and answered the usability questionnaire prepared by the researcher. As a result of the research, it was concluded that the designed system has a design suitable for the purpose and its usability is effective, efficient and satisfactory. However, some technical adjustments are needed in the education system. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerine yönelik akademik kütüphane eğitiminin ADDIE öğretim tasarım modeli ile geliştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Designing the academic library instruction for university students with ADDIE instructional design model | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 134 | en_US |
dc.institutionauthor | Çiftcibaşı, Zühal | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 806472 | en_US |