Yerel yönetim personelinin bilgi teknolojileri kullanımına ilişkin sorunlarının araştırılması; Eceabat ilçesi örneği
Abstract
Yerel yönetimde görev yapmakta olan personelin, bilgi teknolojileri kullanımı ile ilgili sorunlarının araştırılması üzerine olan nitel bir çalışmadır. Bu çalışmada Eceabat İlçesi örneklem olarak ele alınmaktadır. Araştırmanın yönteminde genel tarama modeli ve durum çalışması kullanılmış olup elde edilen sonuçlar doğrultusunda Eceabat Belediyesinde farklı departmanlarda görev yapmakta olan 16 personele ve ilçede ikamet etmekte olan 15 vatandaşa yönelik uzman görüşü alınarak kapsam geçerliliğine uygun hazırlanan görüşme formları uygulanmıştır. Nitel veri toplama aracı kullanılan bu çalışmada, görüşme formları: Eceabat Belediyesinde görev yapmakta olan personele yönelik hazırlanan 1 demografik ve 11 açık uçlu soru ve Eceabat ilçesinde ikamet etmekte olan vatandaşa yönelik hazırlanan 4 demografik ve 10 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Görüşme sonuçları tablolar ve metinler halinde çalışmaya eklenerek nitel veri analizlerinden olan içerik analizi kullanılarak veri analizi sağlanmıştır. Veri analizi sonucunda, sorunlar tespit edilmiştir. Bilgi teknolojilerinin sistemlere entegre olması durumunda maliyetin ön plana çıktığı ve görevli personelin bilgi teknolojileri konusunda hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının bulunduğu görülmektedir. Vatandaş ile yapılan görüşmelerde belediyenin teknoloji alanında sunduğu hizmetlerde taleplerinin bulunduğu, internet sayfasında olması istenen çevrimiçi iletişim, güncel haber, ilan paylaşımlarının arttırılması belirtilmekte olup çalışmanın katılımcılarının çoğunun sosyal medya üzerinden yerel yönetimi takip ettiği anlaşılmaktadır. Veri analizinin akabinde personelin görüşmelerde belirttiği sorunlarının üzerinde durularak ayrıca vatandaş ile yapılan görüşmelerden elde edilen, vatandaşların isteklerinin konu alındığı hizmet içi eğitim verilmesi planlanmıştır. Yerel yönetimin bilgi teknolojileri aracılıyla sunmuş olduğu hizmetlerde vatandaş odaklı hizmet anlayışını benimseyerek, yenilikçi ve güncel olması, sorunların giderilmesi yönünde seminer verilmiş olup personele zaman zaman hizmet içi eğitim verilmesinin yerel yönetim – vatandaş ilişkilerini güçlendirmesi konusunda etkili olacağı görülmüştür. It is a qualitative study on the investigation of the problems of the personnel working in the local government regarding the use of information technologies. In this study, Eceabat District is taken as a sample. General survey model and case study were used in the method of the research, and in line with the results obtained, interview forms prepared in accordance with the scope validity were applied to 16 personnel working in different departments in Eceabat Municipality and 15 citizens residing in the district by taking expert opinion. In this study, in which a qualitative data collection tool was used, the interview forms consisted of 12 open-ended questions prepared for the personnel working in Eceabat Municipality and 4 demographic and 10 open-ended questions prepared for the citizens residing in Eceabat district. Data analysis was provided by using content analysis, which is one of the qualitative data analysis, by adding the interview results to the study in tables and texts. As a result of data analysis, problems were identified. If information technologies are integrated into the systems, it is seen that the cost comes to the fore and the personnel in charge have in-service training needs on information technologies. In the interviews with the citizens, it is stated that the municipality has demands for the services it offers in the field of technology, increasing the sharing of online communication, current news and advertisements on the website, and it is understood that most of the participants of the study follow the local government through social media. Following the data analysis, it was planned to provide in-service training, which focused on the problems of the personnel stated in the interviews, and the requests of the citizens, which were obtained from the interviews with the citizens. In the services provided by the local government through information technologies, by adopting a citizen-oriented service approach, seminars were given to be innovative and up-to-date and to solve the problems.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTFUoZ-KPfSjWUl2MBhf6dFeY3XGqxgih1O01hGrR1BBMhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/4652