dc.contributor.advisor | Gözaydın, Gülçin | |
dc.contributor.author | Beceren, Yurtsev Işılay | |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T19:56:48Z | |
dc.date.available | 2023-12-11T19:56:48Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTO2JFD6uvAffI4OI8EwOA5pwx41DmBnFrXvHdedqecke | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/4645 | |
dc.description.abstract | Duygusal zekânın bireylerin özel yaşamlarında ve eğitim süreçlerinde başarılı ve mutlu olmaları konusundaki etkilerini ve geliştirilebilir bir olgu olduğunu yapılan araştırmalar ortaya koymuştur. Bu araştırma, rekreasyonel faaliyet olarak on haftalık veya on saat süre ile alınan binicilik eğitimi programının 9-14 yaş grubu çocukların duygusal zekâ düzeylerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ön-test, son-test ve kontrol grubu modeline dayalı deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu Çanakkale İli Ulupınar Köyü Safkan At Çiftliği'nde binicilik eğitim alan, 9-14 yaş grubu aralığında bulunan 22 çocuktan oluşmaktadır. Uygulamanın sonucunda elde ettiğimiz veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analiz yapılırken t-testi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde çocukların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu hazırlanmıştır, duygusal zekâ düzeylerini ölçmek amacıyla Küçükkaragöz ve Kocabaş (2012) tarafından geliştirilen ve toplam 18 maddeden oluşan "Çocuklar için Duygusal Zekâ Ölçeği" kullanılmıştır. Paired Samples t-testi ve One Way Anova testi kullanılarak cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, gelir düzeyi değişkenleri açısından istatiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırmada anlamlılık değeri P< 0,05 kabul edilmiştir. Duygusal Zekâ Ölçeği'nin madde ve güvenirlik analizlerinde Cronbach-Alfa testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, grupların ön testlerinde anlamlı bir fark görülmemiş olup gruplar eş değer kabul edilmiştir. Çalışma gruplarının son test puanları arasında deney grubunun lehine olacak şekilde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu fark araştırmacının, uygulanan binicilik eğitimi programının deney grubunda olan çocukların duygusal zekâ düzeylerine etki ettiği sonucıuna ulaşmasını sağlamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Studies have shown that emotional intelligence is a phenomenon that can be developed and its effects on individuals being successful and happy in their private lives and educational processes. This research was carried out to examine the effect of the equestrian training program, which is taken as a recreational activity for ten weeks or for ten hours, on the emotional intelligence levels of children aged 9-14, it is an experimental study based on a model with pre-test, post-test and control groups. The study group of the research consists of 22 children in the age group of 9-14, who are trained in horse riding in Çanakkale Ulupınar Village Safkan Horse Farm. The data obtained as a result of the application were analyzed with the SPSS package program. The t-test was used for statistical analysis. During the research process, a personal information form was prepared in order to determine the demographic characteristics of the children. In order to measure the emotional intelligence levels of children, the "Emotional Intelligence Scale for Children" developed by Küçükkaragöz and Kocabaş (2012) and consisting of a total of 18 items was used. Statistical analysis was performed in terms of gender, parental education level, and income level variables using Paired Samples t-test and One Way Anova test. In the study, the significance value was accepted as P < 0.05. The Cronbach-Alpha test was used in the item and reliability analyzes of the Emotional Intelligence Scale. As a result of the findings obtained from the research, there was no significant difference in the pre-tests of the groups, and the groups were accepted as equivalent. A significant difference was found between the post-test scores of the study groups in favor of the experimental group. This difference led the researcher to conclude that the applied riding training program affected the emotional intelligence levels of the children in the experimental group. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Rekreasyonel bir faaliyet olarak 10 haftalık binicilik eğitimi programının 9-14 yaş grubu çocuklarda duygusal zekâ düzeyine etkisinin incelenmesi: Safkan at çiftliği örneği | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of 10 weeks equestrian training program as a recreational activity on emotional intelligence level of children aged 9-14: Example of safkan horse farm | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | ÇOMÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 81 | en_US |
dc.institutionauthor | Beceren, Yurtsev Işılay | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 816866 | en_US |