Girişimcilik ve din: temel kaynakları çerçevesinde İslam’ın girişimciliğe bakışına yönelik bir değerlendirme
Citation
Eren, İ. (2012). Girişimcilik ve din: temel kaynakları çerçevesinde İslam’ın girişimciliğe bakışına yönelik bir değerlendirme. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7 (1), 49-68.Abstract
Girişimcilik sosyoloji, psikoloji, ekonomi, kültür ve din gibi birçok alanla bağlantılıdır. Ancak buna rağmen ekonomi dışındaki diğer alanlarla olan alakası hakkında pek fazla inceleme yapılmamıştır. Girişimcilerin aslında onların toplumlarının, kültürlerinin ve dinlerinin bir ürünü olduğu ihmal edilmiş ve görmezden gelinmiştir. Bütün bu alanların girişimciliği ne yönde ve ne derece etkilediği önemlidir. Bu kurumlar içerisinde etkisi ihmal edilemeyecek kadar büyük olan unsurlardan birisi de dindir. Din özellikle çalışma ahlakı ve dürüstlük gibi özellikleri etkileyerek ekonomi üzerinde tesir göstermektedir. Bunun yanında dinlerin çalışmaya ve kazanç elde etmeye karşı olan tutumları da girişimsel faaliyetleri etkilemekte ve belirlemektedir. Bu çerçevede din insanların girişimde bulunmaları veya bulunmamaları konusunda da yönlendirici olmaktadır. Bu çalışmada İslam dininin girişimciliğe olan etkisi tespit edilmeye çalışılacak ve bazı değerlendirmelerde bulunulacaktır.
URI
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_335543.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/388
Collections
The following license files are associated with this item: