Üniversitelerin kalkınmadaki rolü: Babaeski Meslek Yüksekokulu örneği
Künye
Yıldız, E. ve Talih, D. (2011). Üniversitelerin kalkınmadaki rolü: Babaeski Meslek Yüksekokulu örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6 (2), 269-287.Özet
Genel anlamda kalkınma, bir ulusun hedeflenen gelişme sürecini gerçekleştirebilmesi için ulusal ekonominin, toplumsal ve siyasal yapının bir bütün olarak düzenlenmesidir. Tarihsel süreçte kalkınma için izlenen sürecin en belirleyici özelliklerinden biri az gelişmiş ülkelerin beşeri kaynaklarının sıkıntılarının giderilmesine ve refah seviyelerinin yükseltilmesine yönelik mevcut potansiyelin değerlendirilmesi olmuştur. Beşeri sermaye hem teknolojik gelişmeyi sağlayan, hem de bu gelişmeyi üretim, verimlilik dolayısıyla gelir artışına dönüştüren unsur olduğundan ekonomik kalkınmanın en önemli dinamiği olarak kabul edilmektedir. 20. Yüzyılın ikinci yarısı üniversitelere klasik bilimsel işlevlerinin yanında, toplumsal ve ekonomik yeni roller de yüklemiştir. Üniversiteler genel olarak bilimsel bilgi üreten ve yayan kuruluşlar olmalarının yanında kalkınmanın da temel dinamiklerinden biri olarak kabul edilmişlerdir. Meslek yüksekokulları da bu süreç içerisinde önceleri elitist olan üniversitelerin ve üniversite öğreniminin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayan araçlar olarak görülmektedir. Bölgesel kalkınmanın dinamiği olarak kabul edilen üniversiteler artan beklentilere bağlı olarak sürekli değişim ve gelişim süreci içerisindedir. Üniversiteler tarafından yerel ekonomiye ve ülke kalkınmasına sağlanan katkılar, üniversite sayısının hızla arttığı yerlerde olduğu gibi ülkemizde de ( üniversiteler tarafından ) sağlanması beklenen temel katkılardır. Bu çalışmanın amacı kalkınma sürecinde, meslek yüksekokullarının rolünü ortaya koymaktır.
Bağlantı
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_611121.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/383
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: