Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzerol, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2021-10-28T09:55:21Z
dc.date.available2021-10-28T09:55:21Z
dc.date.issued2020-03-18
dc.identifier.citationÖzerol, M. F. (2020). Behşemiyye ile Hüseyniyye Ekolleri Arasındaki Görüş Ayrılıkları. Kilitbahir Dergisi, (16), 110-142.en_US
dc.identifier.issn2687-2692
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kilitbahir/issue/53202/666966
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/3280
dc.descriptionÖzerol, Mehmet Fatih, (Millî Eğitim Bakanlığı)en_US
dc.description.abstractMu‘tezile mezhebi, Ebü’l-Hüzeyl el-Allâf ile birlikte “beş ilke” etrafındaki bütünlüğünü sağlamıştır. Mu‘tezile daha sonraları Bağdat ve Basra ekolleri olarak ayrışmıştır. Basra ekolü, Ebû Ali elCübbâî ve Ebû Hâşim el-Cübbâî tarafından sistemleşmeye başlamıştır. Basra ekolünün sistematik hale gelmesi, özellikle Kâdî Abdülcebbâr’ın ortaya koyduğu eserlerle tamamlamıştır. Ağırlıklı olarak Ebû Hâşim’in görüşleriyle sistemleşen Basra ekolü, kelâm tarihinde Behşemiyye olarak anılmıştır. Kâdî’nin öğrencisi olan Ebü’l-Hüseyin el-Basrî, felsefe ile ilgilenmesinin neticesi olarak benimsediği metot ile üstadlarının yaklaşımlarını eleştirmiştir. Bunun sonucunda Behşemî anlayıştan farklı bir oluşum olarak Hüseyniyye ekolü ortaya çıkmıştır. Hüseynîler, metodolojik açıdan Behşemîlerden farklı bir yol takip etmişlerdir. Hüseynîlerin benimsedikleri metodolojiye dayalı olarak ortaya koydukları yeni fikirler, iki ekol arasında temel doktrinel ayrılığı meydana getirmiştir. Bu çalışmada iki ekol arasındaki belli başlı görüş ayrılıklar ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractThe school of Mu‘tazila together with Abu’l-Huzayl al-Allâf ensured its integrity around the “five principles”. Mu‘tazila later parted as Baghdad and Basra schools. Basrian Mu‘tazila started to be systemized by Abu Ali al-Jubbâî and Abu Hâshim al-Jubbâî. The systematization of the Basra school was completed especially by the works wrote by Qadî Abd al-Jabbâr. Basra school which was mostly systemized with the views of Abu Hashim, was called Bahshamiyya in the history of Kalam. Abu’l-Husayn al-Basrî who is a student of Qadî criticised the masters’ approaches, with the method he adopted as a consequence of his interest in philosophy. As a result of, Huseyniyya school emerged as a different formation from Bahshamiyya understanding. Methodologically, Huseyniyyas followed a different road from the Bahshamiyyas. Huseyniyyas’ new ideas based on the methodology they adopted created a fundamental doctrinal separation between two schools. In this work, the spesific differences of opinion between two schools were discussed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBehşemiyyeen_US
dc.subjectHüseyniyyeen_US
dc.subjectEbû Ali el-Cübbâîen_US
dc.subjectEbû Hâşim el-Cübbâîen_US
dc.subjectEbü’l-Hüseyin el-Basrîen_US
dc.subjectBahshamiyyaen_US
dc.subjectHusayniyyaen_US
dc.subjectAbu Ali al-Jubbâîen_US
dc.subjectAbu Hâşhim al-Jubbâîen_US
dc.subjectAbu’l - Husayn al-Basrîen_US
dc.titleBehşemiyye ile Hüseyniyye Ekolleri Arasındaki Görüş Ayrılıklarıen_US
dc.title.alternativeThe Differences of Opinion Between Bahshamiyya and Huseyniyya Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-1197-7357en_US
dc.relation.ispartofKilitbahir (İlahiyat Fakültesi Dergisi)en_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record