Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYılmaz, Emrah
dc.contributor.authorAkkaya, Ahmet
dc.contributor.authorEvli, Fatih
dc.date.accessioned2020-08-14T08:25:22Z
dc.date.available2020-08-14T08:25:22Z
dc.date.issued2020-06-15
dc.identifier.citationYılmaz, E., Akkaya, A., Evli̇, F. (2020). Kız Öğrenci Yurtlarında Kalan Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerilerinin ve Sportif Etkinliklere Katılım Durumlarının Akademik Başarıya Etkisinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3 (1), 20-26.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/2327
dc.descriptionYılmaz, Emrah ; Akkaya, Emrah ; Evli, Fatih (Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi)en_US
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı üniversite kız öğrenci yurtlarında kalan öğrencilerin zaman yönetim becerilerinin ve sportif faaliyetlere katılım durumlarının akademik başarı düzeyine etkisinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırmaya Hitit Üniversitesi’nde eğitim gören devlet ve özel öğrenci yurtlarında kalan 699 kız öğrenci gönüllü olarak katıldı. Araştırma kapsamında öğrencilerin akademik başarı düzeyleri dönem sonu ders notlarının aritmetik ortalamaları dikkate alınarak 0,25 puan aralığında gruplandırıldı. Gönüllülerin zaman yönetimi becerileri “Zaman Yönetimi Ölçeği” ve sportif etkinlik durumları demografik bilgi formu kullanılarak elde edildi. SPSS paket programında gönüllülerin zaman yönetimi beceri düzeyi ve akademik başarıları arasındaki ilişki One-Way ANOVA testi ve sportif etkinliklere katılım ile akademik başarı durumu arasındaki ilişki Chi-square testi kullanılarak analiz edildi. İstatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlendi. Bulgular: Araştırma verilerin analizi sonucunda zaman yönetimi ölçek genel skor ortalamaları bakımında akademik not ortalaması puan aralıkları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edildi [F(11, 687) = 2.36, p = .007]. Genel ölçek skorları bakımından 3.76-4.00 akademik ortalamaya sahip olan öğrencilerin daha düşük puan ortalamasına sahip öğrenci gruplarına göre zaman yönetimi skorlarının daha yüksek olduğu tespit edildi. Ayrıca öğrencilerin sportif etkinliklere katılım durumları ile akademik puan ortalamaları bakımından anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edildi. [X2 (11, n=699)=5.10;p=0.92]. Sonuç: Araştırma sonucunda üniversite yurtlarında kalan öğrencilerden akademik başarısı yüksek olanların zaman yönetim becerilerinin yüksek olduğu bunun yanı sıra sportif etkinliklere katılımın akademik başarı üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of the study is to investigate the effect of the time management skills and participation in sports activities on the academic success level of female university students staying at dormitories. Method: A total of 699 female university students staying at state and private dormitories participated in this study. Within the scope of the research, the academic success levels of the students were grouped in the range of 0.25 points by taking the arithmetic averages of the end-of-term lecture notes. The time management skills of the volunteers were obtained using the “Time Management Scale” and sports activity situations using the demographic information form. In the SPSS package program, the relationship between volunteers' time management skill level and academic achievement was analyzed using the One-Way ANOVA test, and the relationship between participation in sports events and academic achievement status using the Chi-square test. In statistical analysis, the level of significance was determined as p <0.05. Results: As a result of the analysis of the research data, it was determined that there were statistically significant differences between the academic grade point average score ranges in terms of time management scale general score averages [F (11, 687) = 2.36, p = .007]. In terms of general scale scores, it was determined that students with an academic average of 3.76-4.00 had higher time management scores than students with lower average scores. In addition, it was determined that there was no significant relationship between students' participation in sports activities and their academic point averages. [X2 (11, n = 699) = 5.10; p = 0.92]. Conclusion: As a result of this research, it can be said that the students with high academic success among the students staying in university dormitories have high time management skills, as well as participation in sports activities has no negative effect on academic success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectSportif etkinliken_US
dc.subjectZaman yönetimien_US
dc.subjectAcademic successen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectSports activitiesen_US
dc.titleKız Öğrenci Yurtlarında Kalan Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerilerinin ve Sportif Etkinliklere Katılım Durumlarının Akademik Başarıya Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of The Effect of Time Management Skills and Participation in Sports Activities on Academic Success in Female University Students Staying Dormitoriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-0857-5015en_US
dc.authorid0000en_US
dc.authorid0000en_US
dc.relation.ispartofÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record