dc.contributor.author | Kaplan, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2018-04-27T08:01:50Z | |
dc.date.available | 2018-04-27T08:01:50Z | |
dc.date.issued | 2017-03 | |
dc.identifier.citation | Kaplan, H. (2017). Bir İnanç Aşaması Olarak Haniflik. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10, 7-23. | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-2521 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1796 | |
dc.description.abstract | Haniflik kavramı; çoğu Müslüman âlim tarafından İslam öncesi döneme kadar genelde Arap yarımadasında varlığını sürdüren Hz. İbrahim’in Tevhid Dini olarak kabul edilir. Bu makalede psiko-tarih / psiko-biyografi ve dilbilimsel çözümlemeler yaparak, Hanifliğin bir dinin adı olmayıp, bir sıfat olduğu tezi ileri sürülmektedir. Hanifliği psikolojik açıdan elealan bu teze göre, Haniflik bir din olmaktan ziyade, bedensel/zihinsel/ duygusal/sosyal ve spiritüel anlamda büyümekte olan bir bireyin dine yönelik tutumudur. Kavram aslında psikolojik bir haleti ruhiyeye işaret etmektedir. Haniflikte dinî bir anlamdan ziyade, psiko-sosyal bir bağlam ön plandadır. Gerek kavramın etimolojisi, gerek Hz. İbrahim’in hayatı, gerekse Kur’ân-ı Kerim deki kullanımı dikkate alındığında, Hanifliğin manevi /dini gelişimde bir aşama, modern psikolojinin vurguladığı ergenlik ruhunu yansıtan bir gelişimsel dönüm noktası, bir moratoryum durumu ve bir kimlik arayış ve inşa süreci olduğu görülür. | en_US |
dc.description.abstract | The concept of Hanif, traditionally considered by most Muslim scholars as the name of a monotheist religion, or a cult, existed in pre-İslamic Arabia. In this paper, by using psycho-historical, psycho-biographical, and linguistic analysis, I argue against this traditional understanding that Hanif is a name (of a religion), rather, that it is an adjective, an attribute of personal developmental phase. It is not a religion, but a religious attitude expressed by individuals who grow on a personal and spiritual level that involves questioning the existing traditional religious views and ways of life. It is a psychological state of being; the term has more of a psycho-social connotation than a religious one. Considering the etymology of the word and the life of the Prophet Abraham, which is celebrated as a Hanif by the Qur’ân, being Hanif, hence, seems to be a stage of spiritual growth, a significant turning point in one’s spiritual journey, a developmental character which corresponds to the spiritual phase of adolescence, a state of moratorium, a crisis of identity, and a quest for meaning that extensively is highlighted by the modern developmental schools of psychology. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hanif | en_US |
dc.subject | Hz. İbrahim | en_US |
dc.subject | Psiko-biyografi | en_US |
dc.subject | Psikotarih | en_US |
dc.subject | İnsan Gelişimi | en_US |
dc.subject | Moratoryum | en_US |
dc.subject | Kimlik | en_US |
dc.subject | Abraham | en_US |
dc.subject | Psycho-biography | en_US |
dc.subject | Psycho-history | en_US |
dc.subject | human development | en_US |
dc.subject | Moratorium | en_US |
dc.subject | Identity | en_US |
dc.title | Bir İnanç Aşaması Olarak Haniflik | en_US |
dc.title.alternative | Being Hanif as a Stage of Faith | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Kilitbahir (İlahiyat Fakültesi Dergisi) | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |