Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇöğmen, Suna
dc.contributor.authorSaracaloğlu, Asuman Seda
dc.date.accessioned2016-10-21T07:27:39Z
dc.date.available2016-10-21T07:27:39Z
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.citationÇöğmen, S., ve Saracaloğlu, A. S. (2016). Views of high school teachers on learning and teaching. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1081-1103.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000183107/5000172466
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1588
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to examine how high school teachers conceptualize the terms of learning and teaching. The study was designed as basic interpretive qualitative research. Participants were seventeen high school teachers working two different public high schools in Denizli. Semi-structured interview form was prepared and the interviews were analyzed according to the constant comparative method. As to the results, a core category labelled “teacher/content-centered approach” and three sub-categories labelled “learning”, “teaching” and “factors affecting learning” were found. Nearly all the teachers have traditional and teacher centered views about learning and teaching. Findings have been discussed in terms of literature.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, liselerde görev yapan öğretmenlerin öğrenme ve öğretmeyi nasıl kavramsallaştırdıklarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, yorumlayıcı temel nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli merkezde yer alan ve biri genel diğeri Anadolu Lisesi olmak üzere iki okulda görev yapan toplam on yedi öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve öğretmenlerin öğrenme ve öğretme ile ilgili görüşlerine yönelik soruların bulunduğu yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler sürekli karşılaştırmalı analiz tekniği kullanılarak derinlemesine incelenmiştir. Analizler sonucunda öğretmenlerin görüşleri öğrenme, öğretme, öğrenmeyi etkileyen faktörler olmak üzere üç kategori altında incelenmiştir. Bu kategorilerin toplandığı çekirdek kategori ise “öğretmen/konu merkezli yaklaşım” olarak belirlenmiştir. Buna göre öğretmenlerin hepsinin, öğrenme ve öğretme kavramları ile ilgili oldukça geleneksel, öğretmen merkezli bir yaklaşıma sahip olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectTeachers’ viewsen_US
dc.subjectStudent-centered approachen_US
dc.subjectTeacher-centered approachen_US
dc.subjectConstant comparative methoden_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğretmeen_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectÖğrenen-merkezli yaklaşımen_US
dc.subjectÖğretmen-merkezli yaklaşımen_US
dc.subjectSürekli karşılaştırmalı analizen_US
dc.titleViews of high school teachers on learning and teachingen_US
dc.title.alternativeLiselerde görev yapan öğretmenlerin öğrenme ve öğretme ile ilgili görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR41554en_US
dc.authoridTR10981en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record