dc.contributor.author | Çöğmen, Suna | |
dc.contributor.author | Saracaloğlu, Asuman Seda | |
dc.date.accessioned | 2016-10-21T07:27:39Z | |
dc.date.available | 2016-10-21T07:27:39Z | |
dc.date.issued | 2016-09 | |
dc.identifier.citation | Çöğmen, S., ve Saracaloğlu, A. S. (2016). Views of high school teachers on learning and teaching. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1081-1103. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000183107/5000172466 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1588 | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to examine how high school teachers conceptualize the terms of learning and teaching. The study was designed as basic interpretive qualitative research. Participants were seventeen high school teachers working two different public high schools in Denizli. Semi-structured interview form was prepared and the interviews were analyzed according to the constant comparative method. As to the results, a core category labelled “teacher/content-centered approach” and three sub-categories labelled “learning”, “teaching” and “factors affecting learning” were found. Nearly all the teachers have traditional and teacher centered views about learning and teaching. Findings have been discussed in terms of literature. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, liselerde görev yapan öğretmenlerin öğrenme ve öğretmeyi nasıl kavramsallaştırdıklarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, yorumlayıcı temel nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli merkezde yer alan ve biri genel diğeri Anadolu Lisesi olmak üzere iki okulda görev yapan toplam on yedi öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve öğretmenlerin öğrenme ve öğretme ile ilgili görüşlerine yönelik soruların bulunduğu yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler sürekli karşılaştırmalı analiz tekniği kullanılarak derinlemesine incelenmiştir. Analizler sonucunda öğretmenlerin görüşleri öğrenme, öğretme, öğrenmeyi etkileyen faktörler olmak üzere üç kategori altında incelenmiştir. Bu kategorilerin toplandığı çekirdek kategori ise “öğretmen/konu merkezli yaklaşım” olarak belirlenmiştir. Buna göre öğretmenlerin hepsinin, öğrenme ve öğretme kavramları ile ilgili oldukça geleneksel, öğretmen merkezli bir yaklaşıma sahip olduğu ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Learning | en_US |
dc.subject | Teaching | en_US |
dc.subject | Teachers’ views | en_US |
dc.subject | Student-centered approach | en_US |
dc.subject | Teacher-centered approach | en_US |
dc.subject | Constant comparative method | en_US |
dc.subject | Öğrenme | en_US |
dc.subject | Öğretme | en_US |
dc.subject | Öğretmen görüşleri | en_US |
dc.subject | Öğrenen-merkezli yaklaşım | en_US |
dc.subject | Öğretmen-merkezli yaklaşım | en_US |
dc.subject | Sürekli karşılaştırmalı analiz | en_US |
dc.title | Views of high school teachers on learning and teaching | en_US |
dc.title.alternative | Liselerde görev yapan öğretmenlerin öğrenme ve öğretme ile ilgili görüşleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR41554 | en_US |
dc.authorid | TR10981 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |