Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorPolat, Serkan
dc.contributor.authorAktaş Polat, Semra
dc.date.accessioned2016-07-19T11:11:10Z
dc.date.available2016-07-19T11:11:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationPolat, S. ve Aktaş Polat, S. (2016). Turizmde önde gelen ülkelerde normlar, güven ve sosyal ağlar temelinde sosyal sermaye. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14 (27), 385-413.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttp://ybd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_877966.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1544
dc.description.abstractSosyal sermaye ile ilişkili olarak farklı disiplinler içerisinde çok geniş bir alanı kapsayan araştırma alanı bulunmaktadır. Çalışmanın temel amacı; normlar, güven ve sosyal ağlar bileşiminin bir ürünü olan sosyal sermayenin, dünya sıralamasında ön sıralarda yer alan turizm destinasyonları bağlamında bir farklılaşmaya neden olup olmadığı sorusuna cevap aramaktır. Araştırmada, Dünya Değerler Araştırması Birliği’nin Beşinci Dalga ve Altıncı Dalga verilerinden yararlanılmıştır. Betimsel analiz yöntemi ile elde edilen bulgular, ülkeler bazında yorumlanmıştır. Bu bağlamda, turist sayısı açısından dünya sıralamasında önde yer alan ülkelerin sosyal sermaye düzeyinin yüksek olmadığı ve sosyal sermayenin bu ülkeler arasında önemli bir farklılaşmaya yol açmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThere is a very comprehensive research area within different disciplines related to social capital. The main purpose of the study is to answer whether social capital, which is compesed of norms, trust and social networks, causes a differentiation among the leading tourism destinations in the world. In this research, the fifth and sixth waves prepared by World Values Survey Association as secondary data were used. The findings acquired by descriptive analysis are interpreted in the context of each country. According to the results, it is found that the social capital level of the leading tourism destinations is not high and there is no a remarkable difference among the leading tourism destinations in the context of social capital.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal sermayeen_US
dc.subjectNormlaren_US
dc.subjectGüvenen_US
dc.subjectSosyal ağlaren_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectSocial capitalen_US
dc.subjectNormsen_US
dc.subjectTrusten_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizmde önde gelen ülkelerde normlar, güven ve sosyal ağlar temelinde sosyal sermayeen_US
dc.title.alternativeSocial Capital based on norms, trust and social networks In the leading tourism countriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridyen_US
dc.authoridTR28423en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record