Girişimcilik eğitimi alan bireylerin demografik özellikleri açısından girişimcilik eğilimleri arasındaki farklar
Citation
Büyükyılmaz, O., Karakaya, A. ve Yıldıran, C. (2015). Girişimcilik eğitimi alan bireylerin demografik özellikleri açısından girişimcilik eğilimleri arasındaki farklar. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10 (2), 105-125.Abstract
Çağımızda toplumlar bilgi yoğun ekonomiye doğru ilerlerken bu yolculukta girişimciliğin yeri ve önemi her geçen gün artmaktadır. Toplumun varlığı ve yaşama biçimi ile yakından ilişkili olan girişimcilik eğilimlerinin ortaya çıkarılması konusunda büyük etkenlerden birisi de eğitimdir. Girişimcilik eğitimi öncelikle bireylerin keşfedilmemiş girişimcilik özelliklerinin, ruhlarının ya da ateşlerinin farkında olmalarını sağlamaya yöneliktir. Bu çalışmanın amacı, Karabük Üniversitesi'nde girişimcilik dersi alan farklı birim ve bölümlerdeki öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini değerlendirmektir. Bu amaçla, girişimcilik sürecinin temel evrelerini oluşturan düşünce, proje ve yatırım boyutlarının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini araştırılmıştır. Araştırmada anket yöntemiyle elde edilen veriler t-testi ve ANOVA yöntemiyle analiz edilmiştir. Girişimcilik eğiliminin farklı boyutlarında cinsiyete ve eğitim alınan akademik programa göre farklılıkların bulunduğu tespit edilmiştir. Buna karşılık girişimcilik eğiliminin yaş, iş deneyimi ve çalışılan sektör kapsamında farklılaşmadığı belirlenmiştir. While societies move towards knowledge-intensive economy, the role and importance of entrepreneurship is increasing day by day in our era. In this context, entrepreneurship training is one of the biggest factor for the reveal of entrepreneurial orientation which is closely associated with society's existence and life style. Entrepreneurship training is primarily intended to provide awareness of entrepreneurial characteristics, spirit or fire by individuals. The aim of this study is to assess entrepreneurial tendency of the students took entrepreneurship courses in different units and departments in Karabuk University. For this purpose, it has been investigated whether there is any significant difference by demographic characteristics in idea, project and investment dimensions which constitute the basic stages of entrepreneurial process. It has been identified that there are significant differences in the dimensions of entrepreneurial tendency by gender and students academic program. On the other hand, it has been identified that there is not any significant difference in the dimensions of entrepreneurial tendency by age, work experience and sector.
URI
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_479601.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1474
Collections
The following license files are associated with this item: