Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKöklükaya, Ayşe Nesibe
dc.contributor.authorGüven Yıldırım, Ezgi
dc.contributor.authorSelvi, Mahmut
dc.date.accessioned2016-05-31T10:26:38Z
dc.date.available2016-05-31T10:26:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKöklükaya, A. N., Güven Yıldırım, E. ve Selvi, M. (2016). The effects of cartoons prepared by pre-service science teachers on academic achievement and anxiety level. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (2), 427-446.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000157301/5000161784
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of cartoons had prepared by pre-service teacher, on their academic achievement and anxiety levels in General Chemistry Laboratory II course. The study was conducted in a state university in the spring semester of the 2014-2015 academic year. The research sample consists of 54 pre-service science teachers studying in Science Education Department in this university. The academic achievement test and anxiety scale toward chemistry laboratuary were used as data collection tools. The study, pre-test and post-test control group quasi-experimental design was used. The research was designed pretest-posttest quasi-experimental. The data obtained in the study were analyzed via independent sample t test. At the result of the study, it was determined that cartoons prepared by pre-service science teachers increased the academic achievement. Finally, it was determined that cartoons did not effect on anxiety levels of pre-service teachers.en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile Genel Kimya Laboratuarı II dersinde öğretmen adaylarının kendilerinin hazırladıkları karikatürlerin öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve endişe düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2014-2015 bahar yarıyılında bir devlet üniversitesinde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini bu üniversitenin Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD’de öğrenim görmekte olan toplam 54 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kimya laboratuvarına yönelik bilimsel başarı testi ve kimya laboratuarı endişe ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler bağımsız gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğretmen adayları tarafından hazırlanan karikatürlerin öğrencilerin akademik başarısını artırdığı belirlenmiştir. Son olarak, karikatürlerin öğretmen adaylarının endişe düzeylerine etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectCartoonen_US
dc.subjectChemistry laboratuaryen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectEndişeen_US
dc.subjectKkarikatüren_US
dc.subjectKimya laboratuarıen_US
dc.titleThe effects of cartoons prepared by pre-service science teachers on academic achievement and anxiety levelen_US
dc.title.alternativeFen Bilgisi öğretmen adayları tarafından hazırlanan karikatürlerin akademik başarı ve endişe düzeyine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR58518en_US
dc.authoridTR46903en_US
dc.authoridTR60303en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record