dc.contributor.author | Çiftçi, Serdar | |
dc.date.accessioned | 2016-05-27T08:35:31Z | |
dc.date.available | 2016-05-27T08:35:31Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Çiftçi, S. (2016). The view’s of high school teachers on Facebook use: teacher and student dimensions. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (1), 286-307. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000139886/5000154454 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1429 | |
dc.description.abstract | There are over 30 million facebook users in our country and facebook use is quite common among teachers and students. This intensive use should be examined by the educational approach and relative controls should be provided. The purpose of the research; examine teachers’ personal facebook use, teachers’ views on students’ facebook use within teacher and student extents. Qualitative research method has been used in the research and it is structured descriptive assessment in order to reveal existing situation. Phenomenology was used as the research pattern. Within the research content, interviews have been made with 30 high-school teachers. Findings were examined under the title of “teachers’ use” and “students’ use”. According to primary findings of the research; teachers have views that there are no problematic situation about their own use in general. Yet, certain findings reflected problematic/addiction leveled use. Students’ insensible and addiction leveled facebook use within the negative justifications, their superabundant and unrestrained behaviors in this setting, doing necessary consciousness raising studies urgently and secure internet use and personal information security were attained results. | en_US |
dc.description.abstract | Ülkemizde 30 milyonun üzerinde aktif Facebook kullanıcısının olduğu ve öğrenciler arasında çok yaygın olarak kullanıldığı görülmektedir. Bu yoğun kullanımın eğitim bakış açısı ile irdelenmesi ve bununla ilgili kontrollerin sağlanması gerekmektedir. Mevcut araştırmanın amacı; öğretmenlerin kişisel Facebook kullanımları ve öğrencilerin Facebook kullanımına ilişkin görüşlerinin; öğretmen ve öğrenci boyutunda incelenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, mevcut durumun ortaya konulması amacıyla betimsel olarak yapılandırılmıştır. Araştırma deseni olarak olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 30 lise öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Analizler sonucu elde edilen bulgular “Öğretmenlerin Kullanımı”, “Öğrencilerin Kullanımı” başlıkları altında ele alınmıştır. Araştırmanın başlıca bulgularına göre: öğretmenler genel olarak kendi kullanımlarıyla ilgili sorun olmadığı görüşündedirler. Fakat bazı bulgular problemli/bağımlılık düzeyinde kullanım görüntüsü vermektedir. Öğrencilerin olumsuz gerekçelerle bilinçsiz ve bağımlılık düzeyinde Facebook kullandıkları, bu ortamda kontrolsüz ve gereğinden fazla rahat davranış sergiledikleri, acil olarak kişisel bilgi güvenliği ve güvenli internet kullanımı bilinçlendirme çalışmalarının yapılmasının gerekliliği sonuçlarına erişilmiştir | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Facebook | en_US |
dc.subject | Teacher views | en_US |
dc.subject | Social sharing network | en_US |
dc.subject | Öğretmen görüşleri | en_US |
dc.subject | Sosyal paylaşım ağları | en_US |
dc.subject | Güvenli internet kullanımı | en_US |
dc.subject | Nitel araştırma | en_US |
dc.subject | Secure internet use | en_US |
dc.subject | Qualitative research | en_US |
dc.title | The view’s of high school teachers on Facebook use: teacher and student dimensions | en_US |
dc.title.alternative | Facebook kullanımı hakkında lise öğretmeni görüşleri: öğretmen ve öğrenci boyutu | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | y | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |