Early career EFL teachers’ instructional challenges
Citation
Yazan, B. (2016). Early career EFL teachers’ instructional challenges. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (1), 194-220.Abstract
Although there is an established strand of literature on the ways pre-service EFL teachers are learning to teach, the professional learning experiences of in-service EFL teachers have been underexplored. This study explored the early career EFL teachers? instructional challenges, the ways they cope with those challenges, and the extent to which their pre-service teacher education prepared them to teach in their current context. It relied on qualitative data gleaned from in-depth individual interviews with ten practicing EFL teachers working at an intensive English program at a private university in Turkey. Constant comparative method was utilized to analyze the data. The findings demonstrated that EFL teachers? instructional challenges stemmed from curricular constraints and learners? lack of motivation to learn and use English, both of which are situated within their context. Their collegial interactions with coworkers and autonomous ventures to seek support proved instrumental in handling those challenges. As for their pre-service teacher education, the participants voiced concerns primarily about too much theoretical knowledge in the coursework, which left very little room for practical application, and the content, length, and contexts of clinical experiences. This research contributed to the relevant literature on teachers? challenges in teaching context as part of their ongoing teacher learning, distance of linguistics, SLA, and literature courses from ELT practices, and complex role of teacher candidates? clinical experiences in contributing to their socialization into teaching profession and identity development. Bu araştırma kariyerlerinin başındaki İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları öğretim zorluklarını, bu zorluklarla nasıl başa çıktıklarını, ve öğretmen yetiştirme programlarının bu öğretmenleri mevcut bağlamlarında öğretmenlik yapmaya ne ölçüde hazırladığını incelemektedir. Araştırma verisi, Türkiye?de özel bir üniversitenin İngilizce hazırlık bölümünde çalışan on İngilizce öğretmeniyle yapılan mülakatlardan elde edilmiştir. Yapılan veri analizi, bu on İngilizce öğretmeninin karşılaştıkları zorluklar müfredat sınırlamalarından ve öğrencilerin İngilizce?yi öğrenme ve kullanma konusundaki motivasyon eksikliklerinden kaynaklandığını göstermiştir ki bunların her ikisi de öğretim bağlamıyla ilintilidir. Bu öğretmenlerin zorluklarıyla başa çıkmak maksadıyla, meslektaşları ile olan etkileşimleri ve kendi başlarına çözüm arama çabaları bu zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olmuştur. Bunun yanında öğretmen yetiştirme programları ile ilgili olarak, katılımcı öğretmenler derslerin çok fazla kuram yüklü olmasının öğretim uygulamasına çok yer bırakmadığını ve klinik alan tecrübesi derslerinin içeriğinin, süresinin, ve de bağlama uyumluluğunun problemli olduğunu dile getirdiler. Sonuç olarak bu araştırma, öğretmenlerin öğretim bağlamındaki zorluklarını onların mesleki öğrenmelerinin bir parçası olduğunu, dilbilimi, ikinci dil edinimi, ve İngiliz edebiyatı derslerinin İngilizce öğretimi uygulamasına uzak olduğunu, ve de öğretmen adaylarının mesleki sosyalleşmelerinde ve kimlik gelişimlerinde, klinik alan tecrübelerinin oynadığı karmaşık rolü inceleyen alan yazınına katkıda bulunmuştur.
URI
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000121892/5000153449https://hdl.handle.net/20.500.12428/1425
Collections
The following license files are associated with this item: