Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBaşal, Ahmet
dc.date.accessioned2016-05-12T11:52:34Z
dc.date.available2016-05-12T11:52:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationBaşal, A. (2015). English language teachers and technology education. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (4), 1496-1511.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000127898/5000135003
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1414
dc.description.abstractToday, the rapid advances in technology have been drastically changing and shaping the way humans live. In line with these developments, the use of technology in education has been on the increase and language education is no exception. Therefore, the expectations from language teachers have been changing. As expected from all teachers of other fields, language teachers are expected to integrate technology into their practices successfully. Technology integration into language courses naturally requires new qualifications for English language teachers. Because, the use of technology has been affecting and changing the way English is taught and students learn. Therefore, technological competence levels of English teachers should be improved. In this context, it is essential to equip English teachers with the necessary technological knowledge and skills before they become real teachers. It is suggested in the literature that the most important time to equip teachers with such qualifications is teacher training programs, that is, pre-service teacher education. This study aims to offer suggestions based on inferences drawn from the literature with the use of document analysis for teacher training programs in Turkey about how to educate English teacher candidates to integrate technology successfully into their practices.en_US
dc.description.abstractGünümüzde teknolojideki hızlı gelişmeler, insanların yaşama şeklini köklü bir biçimde değiştirmekte ve şekillendirmektedir.Teknolojinin gelişimine paralel olarak eğitimde teknoloji kullanımı da giderek artmaya başlamıştır. Yabancı dil eğitimi de teknolojinin yaygın olarak kullanılmaya çalışıldığı alanlardan biridir. Dolayısıyla yabancı dil öğretmenlerinden beklenenler de değişmektedir. Her öğretmenden olduğu gibi yabancı dil öğretmenlerinden de artık beklenen, gelişen teknolojileri derslerdeki uygulamlarına başarılı bir şekilde entegre etmeleridir. Yabancı dil derslerine teknoloji entegrasyonu, hâliyle İngilizce öğretmenleri açısından yeni donanımları beraberinde getirmektedir. Çünkü teknoloji kullanımı İngilizce öğretiminin yapılış şeklini ve öğrencilerin öğrenme biçimini ciddi bir biçimde etkilemekte ve değiştirmektedir. Bu bakımdan, İngilizce öğretmenlerinin teknolojik yeterliliklerini artırmak gerekmektedir. Bu bağlamda, İngilizce öğretmeni olarak aktif çalışmaya başlamadan önce, İngilizce öğretmeni yetiştiren programlarda öğretmen adaylarına kendilerine meslek hayatlarında gerekli olacak teknolojik bilgi, beceri ve donanımın kazandırılması önem arz etmektedir. Alan yazında da söz konusu bilgi, beceri ve donanımları öğretmenlere ve bu çalışma özelinde İngilizce öğretmenlerine kazandırmada en önemli yerin öğretmen yetiştiren programlar yani hizmet öncesi dönem olduğu dile getirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki İngilizce öğretmeni yetiştiren programlara yönelik olarak dünyadaki alan yazından hareketle doküman analizine dayalı çıkarımlar yaparak, aday öğretmenlerin teknolojik olarak daha donanımlı mezun olması noktasında neler yapılabileceğine dair öneriler sunmaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectEnglish language teachingen_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectTeacher educatorsen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectİngilizce öğretmenliğien_US
dc.subjectÖğretmen eğiticilerien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.titleEnglish language teachers and technology educationen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenleri ve teknoloji eğitimien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR125433en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record