Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAkgün, Abuzer
dc.contributor.authorÇinici, Ayhan
dc.contributor.authorYıldırım, Nazlı
dc.contributor.authorKöprücübaşı, Mehmet
dc.date.accessioned2016-05-12T06:31:28Z
dc.date.available2016-05-12T06:31:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAkgün, A., Çinici, A., Yıldırım, N. ve Köprücübaşı, M. (2015). Investigation of how eight grade students associate scientific concepts with the ones they encounter in their daily lives. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (4), 1356-1368.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000145076/5000135079
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1407
dc.description.abstractNatural sciences possess leading disciplines ensuring people to understand, to describe their features and to explain the relationship between them scientifically. Knowledge about many natural facts and daily life experiences, also constructed without consulting natural sciences, lead to generalizations far from any scientific way. Therefore, from preschool education to higher education, it is vitally needed for students to relate the concepts, phenomenon and facts to those they encounter in their daily lives. In this study, it was investigated how eight grade students associate certain concepts from the units of “Cell Division and Heredity” and “Living Beings and Energy Relations” with the ones they have constructed in their own lives. As sampling, the study was carried out with totally thirty eight students with higher marks coming from two schools located in the distinct parts of the city of Adıyaman. The study was conducted in accordance with descriptive model. At the end of the lecture of two units given above, worksheets were given to students and asked where they use the knowledge gained in the lessons as well as what are the benefits of them. Data were viewed by two science teachers and two academicians studying in the field of science education. In conclusion, findings show that the rate of associating the concepts with daily life is relatively low and these concepts that students construct are highly related to textbooks extensively used in public schools.en_US
dc.description.abstractFen bilimleri insanoğlunun doğayı ve insanları anlamasında, özelliklerini açıklamasında ve bunlar arasındaki ilişkileri bilimsel olarak izah etmesinde yol gösterici disiplinleri içermektedir. Zira birçok günlük yaşam ve doğa olayı hakkında fen bilimlerinden yararlanmadan varılan yargılar, insanoğlunu genellikle bilimsellikten uzak genellemelere yönlendirmektedir. Bu nedenle okul öncesinden üniversiteye kadar fen bilimleri öğretiminde kavram, olgu ve olayların öğrencinin çevresinde şahit olduğu kavram ve olaylarla ilişkilendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, sekizinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Hücre Bölünmesi ve Kalıtım” ve “Canlılar ve Enerji İlişkileri” ünitelerinde geçen kavramları günlük yaşamdan hangi olgu ve olaylarla ilişkilendirdikleri, yani günlük hayata nasıl transfer ettikleri incelenmiştir. Araştırma, Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu Bölgesinde yer alan Şanlıurfa ilinde, biri merkez diğeri köy okulu olmak üzere iki okuldan 8. sınıfta öğrenim görmekte olan yüksek akademik başarıya sahip 38 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada, betimsel yöntem kullanılmış öğrencilerin "Hücre Bölünmesi ve Kalıtım" ünitesi ile "Canlılar ve Enerji İlişkileri" ünitesi konularının sonlarında dağıtılan boş kağıtlara kendi cümleleriyle “öğrendiğiniz konuları günlük hayatta nerelerde kullanıyorsunuz ve karşılaşıyorsunuz? Ayrıca bu konuların günlük hayatta size faydası nedir?” türündeki sorulara cevap vermeleri istenmiştir. Bu örnekler iki fen ve teknoloji öğretmeni ve iki fen alan eğitimi uzmanı tarafından incelenmiştir. Öğrenciler tarafından en çok verilen örnekler incelendiğinde, konuların günlük hayatla ilişkilendirme oranının düşük olduğu ve verilen örneklerin genellikle ders kitabında verilen örnekler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDaily lifeen_US
dc.subjectKnowledge transferen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectFen öğretimien_US
dc.subjectGünlük yaşamla ilişkilendirmeen_US
dc.subjectBilgi transferien_US
dc.titleInvestigation of how eight grade students associate scientific concepts with the ones they encounter in their daily livesen_US
dc.title.alternativeOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve teknoloji dersi kavramlarını günlük hayata transfer düzeylerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR40297en_US
dc.authoridTR33490en_US
dc.authoridyen_US
dc.authoridyen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record