Bireysel girişimcilik ve düzenleyici odaklar kuramı ilişkisinde çevresel belirsizliğin düzenleyici rolü: emlak sektöründe bir araştırma
Citation
Arslan, A. (2015). Bireysel girişimcilik ve düzenleyici odaklar kuramı ilişkisinde çevresel belirsizliğin düzenleyici rolü: emlak sektöründe bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(1), 147-166.Abstract
Girişimcilik konusu giderek artan bir oranda ilgi çekmeye devam etmekte ve bu konuda yapılan araştırmaların sayısı da aynı oranda artmaktadır. Girişimci ve kişilik arasındaki ilişkiyi araştıran çalışmalarda, son yıllarda ruhbilimsel kuramların da dahil edildiği görülmektedir. Araştırmamız bu ruhbilimsel kuramlardan biri olan ve Higgins (1998) tarafından geliştirilen “düzenleyici odaklar kuramı” doğrultusunda girişimciliği ele alırken, bu ilişkide çevresel belirsizliğin düzenleyici etkisini de inceleyerek Türk yazınındaki bu boşluğu doldurabilmeyi hedeflemektedir. Oldukça dinamik ve rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı emlak sektöründe faaliyet gösteren imtiyaz sözleşmeli (Franchisee) ve bağımsız emlakçı girişimcilerden oluşan İstanbul ili örnekleminde, her iki öbeğin de girişimci özelliğe sahip olduğu; kaçınmacı düzenleyici odaklara sahip olanların daha çok imtiyaz sözleşmeli girişimciliği tercih ederken, yönelimci düzenleyici odaklara sahip olanların ise bağımsız girişimciliği tercih ettiği anlaşılmaktadır. Ayrıca yönelimci düzenleyici odak baskın emlakçıların, algıladıkları çevresel belirsizlik oranı arttıkça, girişimci olma eğilimleri de istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde artmaktadır. There has been a surge of interest in entrepreneurship and so has the research on this issue. In recent years, the psychological factors have been added to the studies that focus on the entrepreneur and personality relationship. Our study investigates the relationship between psychological factors and entrepreneurship through Higgins’ theory of “Regulatory Focus” and aims to fulfil the gap in Turkish literature. The sampling consist of franchisee and independent realtors, representatives of a rather dynamic and competitive sector. It has been found that both groups show entrepreneurial tendencies and while the ones with preventive foci prefer franchising entrepreneurship, the realtors with promotion foci choose to become independent entrepreneurs. Additionally, the tendency to become independent realtors of promotion foci dominant entrepreneurs is rising along with their perception of the increasing environmental uncertainty.
URI
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_847067.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1332
Collections
The following license files are associated with this item: