Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇelik, Nihal
dc.date.accessioned2016-05-04T05:48:01Z
dc.date.available2016-05-04T05:48:01Z
dc.date.issued2015-06
dc.identifier.citationÇelik, N. (2015). Ailelerin satın alma kararlarında genç tüketicilerin etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(1), 29-51.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttp://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_847067.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1327
dc.description.abstractGünümüzde ailelerin satın alma kararlarında genç tüketicilerin etkilerinin giderek arttığı gözlenmektedir. Bu nedenle işletmelerin genç tüketicileri daha yakından tanıyarak ve onlar hakkında bilgi sahibi olarak pazarlama stratejileri belirlemeleri gerekir. Böylece işletmeler içinde yer aldıkları pazarlarda rekabet açısından üstünlük sağlayacak ve dolayısıyla başarıya ulaşacaklardır. Bu çalışma ile dünyada “teenager” diye adlandırılan ve genellikle 12–19 yaş arası kabul edilen gençlerin aile satın alma kararları üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Araştırmanın materyalini, Çanakkale ilindeki 12-19 yaş aralığında çocukları olan ve rastlantısal olarak seçilen ebeveynlerden yüz yüze anket uygulaması ile toplanan veriler oluşturmaktadır. Yapılan araştırma genel olarak değerlendirildiğinde, özellikle farklı ürün gruplarında, farklı satın alma süreçlerinde ve ürün (marka-model) seçimlerinde gençlerin, aile satın alma kararlarında önemli ölçüde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractNowadays its observed that the effect of young consumers on families' purchasing decisions is gradually increasing. Because of this, companies should know more about young consumers and determine their marketing strategies. Thus, companies will have rivalry advantage and will succeed. With this study it is aimed to find out the effect of the teenagers who are aged between 12 -19, on their families' purchasing decisions. The research material is formed by data collected from randomly selected families having 12 -19 years old children with face to face questionnaire. Generally evaluated; especially at different product groups, purchasing processes and product choices (brand – model) it is concluded that youth have strong effect on families' purchasing decisions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenç tüketicien_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectAile satın alma kararlarıen_US
dc.subjectPazarlama stratejilerien_US
dc.subjectYoung consumeren_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectFamily purchasing decisionsen_US
dc.subjectMarketing strategiesen_US
dc.titleAilelerin satın alma kararlarında genç tüketicilerin etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of young consumers on families' purchasing decisionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR56823en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record