Göçmen girişimcilik üzerine: Pittsburgh’daki Türk girişimciler
Citation
Nişancı, Z. N. (2015). Göçmen girişimcilik üzerine: Pittsburgh’daki Türk girişimciler. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10(1), 1-28.Abstract
Bu çalışmanın amacı, göçmen işletme sahipleri olarak ABD’deki Türk girişimcilerin girişimcilik davranışının temelinde yatan faktörleri ve girişimci tiplerini belirlemektir. Örneklemi, 2013 yılında Pittsburgh’da faal olan ve çoğu gıda üzerine çalışan on iki girişimci oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve gözleme dayanarak gerçekleştirilen çalışmada girişimcilik davranışı, McClelland ve Vroom’un Motivasyon Teorileri, girişimci tipleri, Smith’in esnaf girişimci-fırsatçı girişimci sınıflaması bağlamında ele alınmaktadır. Çalışmanın yürütüldüğü ABD'de, çoğunluğunu öğrenci ve girişimcilerin oluşturduğu binlerce Türk yaşamaktadır. Irkçılığın, ayrımcılığın ve yabancı düşmanlığının 11 Eylül sonrası, din ve özellikle de İslam karşıtlığı ile farklı bir duruş sergilediği günümüzde, göçmen Türk girişimcilerin, ekonomik sisteme katkı yanında, ikili ilişkilerin geliştirilmesi ve güçlendirilmesinde, önyargıların kırılması ve barışın sağlanmasında, ulusal kültürü tanıtma ve yaşatmada önemli bir misyon yüklendikleri gözlenmektedir. Ancak bu önemli işleve rağmen, göçmen Türk girişimcilerin girişimcilik davranışlarının, bu davranışların temelinde yatan faktörlerin ve girişimci tiplerinin yeterince araştırılmadığı düşünülmektedir. Buradan hareketle gerçekleştirilen araştırmada, göçmen Türk girişimcilerin girişimcilik davranışının, başarma ihtiyacı, kârı/ödülü/kazancı arzulama derecesi ve yaşadıkları toplumda çabanın ödülle sonuçlanacağı yönündeki güçlü inanç, yani yüksek bekleyişin bir fonksiyonu olarak ortaya çıktığı bulgulanmıştır. Smith’in sınıflamasına göre ise, göçmen Türk girişimcilerin daha çok fırsatçı girişimci özellikleri taşıdıkları anlaşılmıştır. The aim of this study is to identify the factors underlying the entrepreneurial behavior of Turkish entrepreneurs in the US as immigrant business owners and types of entrepreneurs. The sample consists of twelve entrepreneurs who were active in Pittsburgh in 2013 and were mostly working in the food industry. In the study that used a semi-structured interview technique and observations, entrepreneurial behavior is addressed in the context of McClelland and Vroom’s Theories, Smith’s craftsmen and opportunistic entrepreneurs.Thousands of Turks live most of whom are students and entrepreneurs, in the US where the study was conducted. It is thought that to study their entrepreneurial behaviors is crucial since the Turkish immigrant entrepreneurs, besides their contribution to the economy, have an important mission as a bridge in developing and strengthening bilateral relations, breaking prejeduices and establishing peace, and promoting and preserving the national culture at a time where xenophobia, discrimination and racism gained a new dimension with the religious axis and anti-Islamism after September 11. According to the data, the immigrant Turkish entrepreneurs are in need of success and they act accordingly. They state that they desire the gain/profit/award that they will acquire as a result of their enterprise and they have the belief that their effort will be rewarded in the society they live in. Besides, it can be said that the immigrant entrepreneurs mostly have opportunistic entrepreneurial features according to Smith’s classification.
URI
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_847067.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1326
Collections
The following license files are associated with this item: