Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇiftçioğlu, Başak Aydem
dc.date.accessioned2016-05-03T12:21:02Z
dc.date.available2016-05-03T12:21:02Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.citationÇiftçioğlu, B. A. (2014). Dimensional analysis of employer branding perceptions of current employees. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(2), 417-432.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttp://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_667577.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1325
dc.description.abstractEmployer branding is an interesting topic among entrepreneurs and researchers, as it is considered a new instrument for helping companies gain strategic advantage over their competitors. Therefore, determining the main components of positive employer branding perception in order to adequately manage it has become a real challenge. This study aims to investigate employer branding components of current employees. The data for the study has been gathered through a survey of 200 white-collar employees of a well-known information technology (IT) firm in Turkey. The results show that employer branding perceptions of current employees mostly develop around symbolic attributions of the firm rather than typical human resources practices such as wages or job safety. This result supports related research, but it is unexpected given the high unemployment rate in Turkey.en_US
dc.description.abstractİşveren markası kavramı, kurumlara rakiplerine karşı sağladığı avantajlar nedeniyle hem akademisyenler hem de girişimciler açısından oldukça önemsenen bir kavram haline gelmiştir. Bu çerçevede kavramı oluşturan unsurları tanımlanması, analiz edilmesi yöneticiler açısından işveren markasından sağlanacak faydaları artırmak ve yönetmek acısından oldukça önemli bir konu haline gelmiştir. Bu noktadan hareket ile çalışmada, içerdekiler ve dışardakiler ayrışımından hareket ile hâlihazırda işletmede çalışan mevcut iş görenlerin çalıştıkları kurumumun işveren markasını oluşturan parametrelere ilişkin görüşlerini incelenmek amaçlanmıştır. Araştırma bir saha çalışmasına dayanmaktadır. Bu kapsamda çalışmada, Türkiye’de faaliyet gösteren, sektörde iyi bir üne sahip olan, iletişim teknolojisi firmasının 200 beyaz yakalı personelinin görüşleri alınarak, içerdekilerin çalıştıkları kurumun sembolik ve araçsal işveren markası parametrelerini nasıl değerlendirdikleri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulguları, mevcut çalışanların (içerdekilerin) işveren markası algılamalarının insan kaynakları uygulamaları (ücret, iş güvencesi vb.) gibi araçsal unsurlardan ziyade kuruma ilişkin sembolik unsurlardan oluştuğu saptanmıştır. Söz konusu bulgu yabancı yazınla paralellik gösterir iken Türkiye gibi işsizlik oranının yüksek olduğu bir ülke için şaşırtıcıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmployer brandingen_US
dc.subjectCorporate reputationen_US
dc.subjectHuman resource policiesen_US
dc.subjectTalent managementen_US
dc.subjectİşveren markasıen_US
dc.subjectKurumsal itibaren_US
dc.subjectİnsan kaynakları politikalarıen_US
dc.subjectYetenek yönetimien_US
dc.titleDimensional analysis of employer branding perceptions of current employeesen_US
dc.title.alternativeMevcut çalışanların işveren markası boyutlarını algılamalarının analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR157977en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record