Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSeçkin Kapucu, Munise
dc.contributor.authorAydoğdu, Cemil
dc.date.accessioned2015-08-27T10:44:29Z
dc.date.available2015-08-27T10:44:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationSeçkin Kapucu, M. ve Aydoğdu, C. (2014). The Effect of Using Documentary Movies on (th Grade Students' Science Learning. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 233-258.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1125
dc.description.abstractThe present study investigated the influence of using documentary movies in the course of Science and Technology on elementary school 8th grade students’ achievements in such subjects as “Cell Division and Heredity” and “Force and Motion”. The study was piloted with 22 8th grade students attending an elementary school in the city of Eskisehir. A total of 113 students found in the control and experimental groups participated in the study. The science and technology teacher made the experimental group students watch the documentary. As for the control group students, they watched the lessons in line with the course curriculum of Science and Technology. The research data were collected with a multiple choice 20-item achievement test for the lesson units of Cell and Force and with an observation form developed by the researchers. When the results obtained via the Cell and Force Achievement Test were examined, it was seen that there was a significant difference between the experimental group students’ scores in the achievement pre-test and post-test and the control groups students’ pre-test and post-test scores in favor of the post-tests. This study demonstrated that use of documentary movies in the course of Science and Technology could contribute positively to students’ achievements.en_US
dc.description.abstractBu araGtırmada fen ve teknoloji dersinde belgesel kullanımının 8. sınıf öğrencilerinin “Hücre Bölünmesi ve Kalıtım” ile “Kuvvet ve Hareket” ünitelerindeki baGarılarına etkisi araGtırılmıGtır. EskiGehir’de bir orta okulda bulunan 22 sekizinci sınıf öğrencisiyle çalıGmanın ön uygulaması yapılmıGtır. AraGtırmaya deney ve kontrol gruplarında yer alan 113 öğrenci katılmıGtır. Deney grubundaki öğrencilere fen ve teknoloji öğretmeni tarafından belgeseller izletilmiGtir. Kontrol grubundaki öğrencilere ise fen ve teknoloji dersi öğretim programının önerdiği Gekilde fen ve teknoloji öğretmeni tarafından dersler iGlenmiGtir. Veriler araGtırmacılar tarafından geliGtirilen 20 çoktan seçmeli sorudan oluGan Hücre ve Kuvvet BaGarı Testi ve gözlem formu ile toplanmıGtır. Hücre ve Kuvvet BaGarı testinden elde edilen sonuçlar incelendiğinde deney grubundaki öğrencilerin baGarı ön test ve son test puanları ve kontrol grubundaki öğrencilerin baGarı ön test ve son test puanları arasında son test lehine anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Bu araGtırma, fen ve teknoloji dersinde belgesel kullanımının öğrencilerinin baGarılarının artırılmasına olumlu katkı sağlayabileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience teachingen_US
dc.subjectDocumentary moviesen_US
dc.subjectAchievement testen_US
dc.subjectCell division and heredityen_US
dc.subjectForce and motionen_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.subjectBelgesel filmen_US
dc.subjectBaşarı testien_US
dc.subjectHücre bölünmesi ve kalıtımen_US
dc.subjectKuvvet ve hareketen_US
dc.titleThe Effect of Using Documentary Movies on (th Grade Students' Science Learningen_US
dc.title.alternativeFen ve Teknoloji Dersinde Belgesel Kullanımının 8. sınıf Öğrencilerin Başarılarına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR171288en_US
dc.authoridTR169401en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record