dc.contributor.author | Durak, Gürhan | |
dc.date.accessioned | 2015-08-27T10:10:26Z | |
dc.date.available | 2015-08-27T10:10:26Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Durak, G. (2014). The Effects of a Distance Education Programming Language Course on Student Performance. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 202-2019. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1120 | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is to compare the performance levels and attendance rates of online learners and traditional learners in the course of Pogramming Languages I. In addition, the effect of the students? GPA scores and attendance rates on the performance scores in Pogramming Languages I was investigated. The sample group of the study consists of 38 learners studying at the Department of Computers Education and Instructional Technologies and taking the course Programming Languages I. The experimental group was selected through the purposive sampling while the control group was selected by using the matching design. The learners in the experimental group took the courses only distantly during the 14-week period. The learners in the control group, on the other hand, took the courses through traditional methods.The learners who took courses through DLP and some virtual classroom applications had exactly the same number of hours as the traditional group did. Mid-term and final exams prepared by the experts of the field were evaluated as the learners? achievement scores. Besides, the demographic information, attendance rates and GPA scores of students were taken from the university?s stundent information system. The results of the study demonstrated that learners in the experimental group were more successful than the learners in the control group and that they attended classes more often. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalı?manın amacı, Programlama Dilleri I dersi için hazırlanan çevrimiçi öğrenme ortamı olan Uzaktan Öğrenme Platformuna (UÖP) ili?kin, uzaktan öğrenenlerle geleneksel öğrenenlerin ba?arılarını ve derse devam oranlarını kar?ıla?tırmaktır. Bunun yanında öğrenenlerin geçmi? ba?arılarının ve derse devam oranlarının bu dersten aldıkları ba?arı puanlarına etkisi ara?tırılmı?tır. Son-test kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı ara?tırmanın çalı?ma kümesini, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde Programlama Dilleri I dersini alan 38 öğrenen olu?turmaktadır. Amaçlı örnekleme sonucunda deney grubu, deney grubuyla e?le?tirme yöntemi kullanılarak da kontrol grubu olu?turulmu?tur. E?le?tirme i?lemi; cinsiyet, akademik ortalama, daha önce programlama dersi alıp almadıkları ve mezun olunan lise türü göz önüne alınarak gerçekle?tirilmi?tir. Deney grubundaki öğrenenler 14 haftalık dönem boyunca derslere tamamen uzaktan eri?mi?lerdir. Kontrol grubundaki öğreneneler ise geleneksel yöntemlerle dersleri almı?lardır. Deney grubundaki öğrenenlere sanal sınıf uygulamalarıyla, belirlenen zamanlarda ve geleneksel yöntemle i?lenen derslerle birebir aynı ders saati uygulanmı?tır. Alan uzmanları tarafından hazırlanan ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları, öğrenenlerin ba?arı puanı olarak değerlendirilmi?tir. Aynı zamanda öğrenci bilgi sistemi üzerinden, öğrenenlerin akademik ortalama, derse devam oranları ve diğer demografik bilgilerine ula?ılmı?tır. Ara?tırma sonucunda, deney grubu öğrenenlerinin kontrol grubundaki öğrenenlere kıyasla daha ba?arılı oldukları ve derslere daha çok devam ettikleri sonucuortaya çıkmı?tır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Distance education | en_US |
dc.subject | Online learning | en_US |
dc.subject | Programming languages | en_US |
dc.subject | Academic performance | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi öğrenme | en_US |
dc.subject | Programlama dilleri | en_US |
dc.subject | Akademik başari | en_US |
dc.title | The Effects of a Distance Education Programming Language Course on Student Performance | en_US |
dc.title.alternative | Uzaktan Eğitimle Verilen Programlama Dilleri Dersinin Öğrenen Başarısı Üzerine Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR53148 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |